Kiterjesztett online vásárlási biztosítást kapnak a Mastercard prémium kártyabirtokosok, így például legjobb ár garanciához és termékbiztosításhoz is hozzájutnak a szolgáltatáson belül. Ez azért jelent óriási előnyt, mert a koronavírus-járványban többszörösére nőtt az e-vásárlások mennyisége. Minderről Szalkai Rékával, a Mastercard Magyarország marketing igazgatójával beszélgettünk.
A prémium kártyák mellé eddig nem a vásárláshoz kapcsolódó szolgáltatások voltak itthon jellemzők, inkább kényelmi funkciók. Miért éppen most döntöttek az új irány mellett?
Mindig is kiemelt figyelmet fordítottunk arra, hogy olyan szolgáltatásokat nyújtsunk, amelyek a kártyabirtokosok valós igényeire adnak releváns választ. Az a célunk, hogy valós fogyasztói igényeket elégítsünk ki, sőt, még azelőtt kitaláljuk, hogy mire vágynak a fogyasztók, mielőtt ők maguk felismernék azt. A prémium kártyás ügyfelek már eddig is többféle kényelmi szolgáltatást vehettek igénybe, ilyen többek között a reptéri váró és gyorsító sáv használata, vagy a PressReader alkalmazáshoz való ingyenes hozzáférés. Az online biztosítási csomag most a pandémia hatására rendkívüli mértékben felfutott e-vásárlásra reagál.
Miért most vezetik be a szolgáltatást?
Azért, mert láttuk az e-kereskedelem térhódítását, és hogy egy-két hét alatt gyakorlatilag teljesen megváltoztak a vásárlási szokásaink. Szerettünk volna olyan szolgáltatást nyújtani az ügyfeleinknek, ami erre az új trendre ad olyan választ, amitől nagyobb biztonsággal vásárolhatnak online. A koronavírus-járvány hatására ugyanis az e-kereskedelem visszavonhatatlanul a mindennapjaink része lett Magyarországon is.
Hogyan változtak meg a vásárlási szokásaink?
Idei kutatásunk szerint már a magyarok több, mint fele a bankkártyás fizetést tartja a legmegbízhatóbbnak, és a lakosság 20%-a havonta, 6%-a pedig hetente minimum egyszer rendel webshopokból. A kutatás alapján ráadásul 10-ből 9 rendszeresen online vásárló magyar kártyabirtokos tervezi, hogy 2021-ben ugyanolyan aktív marad, mint a tavalyi rekord évben. A megnövekedett igény miatt ad mostantól díjmentes biztosítást az online vásárlások mellé a Mastercard a prémium kártyák birtokosainak.
Mit jelent pontosan az extra biztosítás? Milyen plusz védelmet nyújt?
A most bevezetett szolgáltatás három pillérre épül. Az első a kiterjesztett garancia, amely alapján a Mastercard prémium bankkártyával kifizetett háztartási vagy elektronikai készülék minimum 2 éves gyári jótállását a Mastercard biztosító partnere plusz egy évvel meghosszabbítja. A második pillér a legjobb ár garancia. Ez azt jelenti, hogy ha a vásárlást követő 30 napon belül ugyanazt a terméket olcsóbban megtalálja a vásárló, akkor a két ár közötti különbözetet a biztosító visszatéríti. A harmadik pedig a termékbiztosítás, amely alapján a vásárlást követő 30 napon belül lopás, vagy a lakóhelyen véletlenül történt sérülés esetén a biztosító fedezi a termék javításának vagy cseréjének költségeit, vagy visszautalja a termék eredeti árát a kártya birtokosának.
Kik vehetik igénybe a díjmentes online biztosítást?
A Magyarországon kibocsátott Mastercard Platinum betéti- és hitelkártya, a Mastercard World Elite betéti- és hitelkártya, valamint az Üzleti vagy Vállalati Mastercard prémium betéti- és hitelkártya birtokosai, amennyiben a kártyakibocsátó bankjuk aktiválta a szolgáltatást.