Részvényeket értékesít Veres Tibor tőzsdén jegyzett autós cége, az Autowallis, a lakossági és az intézményi befektetőkre is számítanak. A társaság a régió meghatározó mobilitási szolgáltatója akar lenni, ehhez nemcsak fejlesztenie, de felvásárolnia is kell. Mutatjuk a jegyzés részleteit.
Az elmúlt évek legnagyobb nyilvános forrásbevonásához kapcsolódó befektetési tájékoztatót hagyta jóvá a Magyar Nemzeti Bank (MNB), mely alapján a tőzsdén jegyzett Autowallis október 25-én elindíthatja a 6-8 milliárd forint, túljegyzés esetén akár magasabb összegű nyilvános részvényjegyzését – jelentették be ma Budapesten. Az társaság legnagyobb részvényese 63,3 százalékkal jelenleg a harmadik leggazdagabb magyar, Veres Tibor érdekeltségébe tartozó Wallis Asset Management Zrt.
Mi a céljuk?
A Budapesti Értéktőzsde (BÉT) autós vállalatának terve, hogy árbevételét 2025-re a 2020-as érték több mint négyszeresére, 400 milliárd fölé növelje, EBITDA-ját több mint a hatszorosára, akár 15 milliárd fölé bővítse.
Az autókereskedelmi és mobilitási szolgáltatási tevékenységével a közép-kelet-európai régió 14 országában jelenlévő Autowallis a dinamikus fejlődést az organikus növekedés mellett újabb tranzakciók, akvizíciók útján tervezi megvalósítani. A vállalat mai bejelentése szerint a forrásbevonás elsődleges célja, hogy azzal
részben finanszírozza a 2025-ig tervezett 16-38 milliárd forint értékű tranzakciókat, akvizíciókat, fejlesztéseket.
Mi lesz a növekedés motorja?
Az Autowallis a következő években három fő területen kíván növekedni: egyrészt szolgáltatási portfoliójának bővítését, másrészt meglévő kiskereskedelmi tevékenységének földrajzi kiterjesztését tervezi, harmadrészt pedig nagykereskedelmi tevékenységét akarja tovább erősíteni.
Ez utóbbi esetben is erősíteni kívánja regionális konszolidátori szerepét, valamint a jelenlegi öt (Isuzu, Jaguar, Land Rover, Ssangyong, Opel) mellé további nemzetközi autómárkákat tervez bevonni a csoportba. A meglévő kiskereskedelmi tevékenység (jelenleg a BMW, a Dacia, az Isuzu, a Jaguar, a Kia, a Land Rover, a Maserati, a MINI, a Nissan, az Opel, a Peugeot, a Renault, a Ssangyong, a Suzuki, a Toyota, a Saab alkatrészek és a Sixt rent-a-car márkákat képviseli, illetve értékesíti) organikus bővülése mellett a csoport elsősorban többmárkás, több telephelyes, illetve stratégiai lokációban piaci meghatározó erővel bíró egyedi kiskereskedések és szervizpontok felvásárlását tervezi, továbbá a már meglévők mellett új országokban kíván megjelenni.
Mindezen célok elérése érdekében az Autowallis olyan ingatlanberuházásokat tervez, melyek a fenntarthatósági szempontokat, valamint a társaság Zöld Finanszírozási Keretrendszerét (ZFK) figyelembe véve támogatják kereskedelmi tevékenységét.
A szolgáltatások terén az Autowallis többek között regionális flottakezelő tevékenység beindítását, a meglévő szinergiákra építő üzletfejlesztéseket (használtautó, finanszírozás, biztosítás-közvetítés, közös beszerzések), a digitális értékesítési csatornák és adatelemzési képességek fejlesztését, valamint a szervizszolgáltatások és a rövidtávú autóbérlés fejlesztését tervezi.
Hogyan legyünk Veres Tibor tulajdonostársai?
A lakossági befektetők az intézményi jegyzés során kialakuló végleges áron, a 107-122 forint közötti ársávon belül juthatnak Autowallis részvényekhez, amennyiben 2021. október 25. és november 9. között leadják jegyzési igényüket és teljesítik az ehhez szükséges feltételeket. A befektetők a részvényjegyzési igényeket a kizárólagos forgalmazóként eljáró OTP Bank kijelölt fiókjaiban, vagy akár telefonos ügyfélszolgálaton és online is leadhatják, amennyiben rendelkeznek értékpapírszámlával a banknál.
Az intézményi befektetők 2021. november 2-9. között jegyezhetnek részvényeket. A részvények végleges kibocsátási árát az intézményi jegyzés lezárását követően a kibocsátó és a forgalmazó együttesen határozza meg az ársávon belül.
A Magyar Nemzeti Bank október 13-án jóváhagyta a társaság nyilvános részvénykibocsátási tájékoztatóját (ami itt elérhető).
A tőzsde Prémium kategóriájában jegyzett vállalat a lakossági és az intézményi befektetőktől 6-8 milliárd forint közötti összegben tervez forrást bevonni. A társaság tervei szerint ebből a lakossági értékesítés 1-1,5 milliárd, míg az intézményi 5-6,5 milliárd forint között alakulhat (túljegyzés esetén ennél akár 25 százalékkal is magasabb lehet a végső kibocsátási érték).
A társaság a nyilvános lakossági és intézményi részvényértékesítés során túljegyzés esetén összesen maximum 93 457 943 darab új részvény értékesítését tervezi.
A magyar tőkepiac szempontjából is jelentős lépés
Az AutoWallis által tervezett nyilvános részvénykibocsátás 2017 óta az első a BÉT szabályozott piacán, és nemcsak emiatt, hanem a mérete miatt is fontos lépés a magyar tőkepiacon.
A forrásbevonás hátterében az Autowallis által bemutatott növekedési stratégia áll. A vállalat dinamikus növekedését az elmúlt években tapasztalt pozitív folyamatok és sikeres tranzakciók támogatják, melyeknek köszönhetően az Autowallis
a 2020-ban elért 88 milliárd forintos árbevételét az idei év végére több mint megduplázhatja, míg a további organikus növekedésnek és az évi 1-2 tranzakciónak köszönhetően a 2020-as érték több mint négyszeresére, 400 milliárd fölé növelheti az évtized közepére.
Mit mondanak az érintettek?
Ormosy Gábor, az Autowallis vezérigazgatója kiemelte, hogy a növekedés a vállalat eredménytermelő képességében is megmutatkozhat: terveik szerint az EBITDA több mint a hatszorosára, 14-15,2 milliárd forint közé ugorhat 2025-re.
Elmondta továbbá: a forrásbevonással céljuk, hogy a társaság részvénypiaci súlya, a részvények likviditása, forgalma tovább bővüljön. A vezérigazgató kiemelte, hogy
a lakosság számára ez lesz az első lehetőség, hogy részt vegyen a társaság tőkeemelésében.
A vállalat eddigi eredményeinek és terveinek ismeretében bíznak benne, hogy a jelenleg csaknem 2 800 lakossági részvényes mellé több száz új befektető csatlakozik majd azzal a céllal, hogy támogassák növekedési stratégiájukat, céljuk, hogy az évtized végére az Autowallis Csoport a közép-kelet-európai régió meghatározó autókereskedelmi és mobilitási szolgáltatójává válhat (a menedzsment itt beszél további terveiről részletesen).