A Varga Zoltán milliárdos nagyvállalkozó érdekeltségébe tartozó Centrál Médiacsoport (az egykori Sanoma kiadóvállalat) megvásárolta a Nosalty.hu internetes receptoldalt.
A Nosalty 2008-ban garázsblogként indult, mára közel egymilliós Facebook rajongói közösséget tudhat magáénak. Az oldalon több mint 58 ezer közösségi alapon születő receptet talál az olvasó strukturált, kategorizált formában. A recepteket egészíti ki a magazintartalom, amelyen külön szerkesztőség és a Nosalty saját dietetikusa dolgozik. Ez utóbbi szakértő közreműködésével 2013 végére a receptekhez rendelve elérhetővé tették Magyarország legnagyobb alapanyag-adatbázisát is, amely több mint ezer alapanyagról ad részletes információt tápanyagra és kalóriatartalomra vonatkozóan – írja a Central Médiacsoport és a Nosalty közös közleménye, melyben bejelentették a felvásárlást.
A Nosalty kiadója tavaly 202 milliós árbevétellel és 31,7 milliós adózott eredménnyel zárta az évet (2012 óta megötszörözte a forgalmát). A vételárat a felek nem hozták nyilvánosságra.
A Centrál tulajdonosa, Varga Zoltán tavaly 23. volt a Forbes leggazdagabb magyarokat rangsoroló listáján 41,4 milliárdos vagyonnal. A Wizz Air egyik első befektetője volt, 2014-ben vásárolta meg a magyar piacról kivonuló finn Sanoma-csoporttól a Sanoma Budapest Zrt-t. Varga az elmúlt két évben aktívan vásárolt cégeket a médiapiacon, idén ez a második tranzakciója, januárban az Animus kiadót vette meg a Centrál Médiacsoport.