A Continental megoldást talált az elektromos járművek töltőinfrastruktúrájának kompatibilitási problémájára. Ahelyett, hogy az autót zsúfolnák tele mindenféle új technológiával, hogy illeszkedhessen a különböző típusú töltőállomásokhoz, a Continental magát az elektronikus meghajtást alakítja át töltővé.
A Continental által AllCharge névre keresztelt technológia a hagyományos elektromos meghajtás alkotóelemeire épül (amely az elektromos motorból és az inverterből áll – ami a DC és AC áram közötti átváltásért felel). Mivel az elektromos meghajtás feladatai között eleve szerepel az AC/DC közötti folyamatos átváltás a különböző feszültségeken, ezek az alkatrészek rendelkeznek azokkal a tulajdonságokkal, amelyekre egy töltőrendszernek szüksége van. Ezen tulajdonságok kiaknázásával a Continental át tudja hidalni a különböző töltési technológiák működését egy fedélzeti, járműalapú megoldással.
Ez gyakorlatilag egy módosított elektronikus meghajtásnak felel meg, amelyben az elektromos motor és az inverter (amely a DC és az AC áram közötti átváltásért felel) speciálisan átalakításra kerül, hogy képes legyen kezelni a feltöltés feladatát. Az egyetlen plusz alkatrész ebben a rendszerben egy DC/DC átalakító, amelynek az a feladata, hogy állandóan optimális szinten tartsa a töltést az akkumulátorban.
A jármű egy egyszerű kábel konnektorral rendelkezik, de két lehetséges töltési áramirány van az akkumulátor felé. Az AC áram esetében az áram a töltőállomástól az elektromos motoron keresztül áramlik az inverterbe, amely átalakítja DC árammá, mielőtt betáplálja azt az akkumulátorba. A DC áram esetében az áram a töltőállomásból közvetlenül az inverteren keresztül áramlik az akkumulátorba.
Az AllCharge minden típusú töltőállomással kompatibilis, akár 800 V feszültségre is képes, 150 kW-tól akár 350 kw-os teljesítmény mellett prémium alkalmazások számára. A 350 kW-os DC töltés öt perc alatt körülbelül 150 kilométernyi távolságra elegendő töltöttséggel látja el az autót.
Amellett, hogy lehetségessé válik a jármű feltöltése bármely töltőállomáson, akár 800 V és 350 kW kimeneti teljesítménnyel, a sofőröknek rendelkezésére áll 230 V AC áram a fedélzeten is, ha szükségük van rá. Az AllCharge rendszer V2D (járműről készülékre) technológiája azt is lehetővé teszi, hogy a jármű akkumulátoráról mobil elektronikus eszközöket töltsünk, a laptoptól a hűtőig vagy elektromos fúróig.
Tehát:
- A Continental új „AllCharge” töltőrendszere világelsőként debütál
- Az innovatív töltőtechnológia az elektronikus meghajtást univerzális töltővé alakítja, amely bármilyen kábelalapú töltőtechnológiát képes kiszolgálni
- A Continental AllCharge rendszere képes folyamatosan a maximális kimeneti teljesítményt használni, akár 800V-ig és 350 kW-ig minden típusú töltőállomás esetében
- A városi AC töltőállomások maximális kihasználása: a feltöltés akár 12-szer gyorsabb lehet
- A kétirányú rendszer a járművek akkumulátorában tárolt hatalmas mennyiségű energia teljesen új felhasználási lehetőségeit nyitja meg
A Continental úttörő technológiákat és szolgáltatásokat fejleszt a fenntartható és hálózatba kapcsolt személy és áruszállítás számára. Az 1871-ben alapított technológiai vállalat biztonságos, hatékony, intelligens és elérhető megoldásokat kínál a járművek, gépek, a közlekedés és a szállítmányozás számára. A Continental a világ egyik vezető autóipari beszállítója, Magyarországon hat gyárral egy gumiabroncs logisztikai és kereskedelmi központtal van jelen és a bérelt munkaerővel együtt mintegy nyolcezer munkavállalót foglalkoztat. A Continental együttes forgalma 2016-ban elérte a 40,5 milliárd eurót. Jelenleg a cégcsoport több mint 227 000 alkalmazottat foglalkoztat 56 országban.