Belső-pesti hülyegyerek, aki feleennyi szóviccel messzebbre jutna. Kiváló reklámszakember, aki pontosan tudja, mit miért tesz, és hogyan reagál majd a célközönség. Szellemes (dal)szövegíró, aki eladta magát. Tehetségtelen ripacs, aki úgy lop, ahogy nem szégyell. Az ország egyik legkreatívabb embere, aki irányt mutat a 21. században. Erőltetett dumájú celeb, aki itt ragadt az előző századból. Önjelölt jópofiemberke. Túl kormánypárti. Túl liberális. Túl jól él. Túl sok. Geszti Péter az ország egyik legmegosztóbb embere, személyiségét, életútját, zenéit és megszólalásait szinte minden létező magyar jelzővel ellátták már kritikusai és rajongói – ezekre szinte sohasem reagál, helyette évtizedek óta csinálja, amihez éppen kedve van. Lehet imádni, lehet utálni, de nem belebotlani legfeljebb annyira, mint egy Rapülők-számot kiverni a fejedből.
Megjelent a júliusi Forbes, a címlapon Geszti Péterrel – a teljes, 12 oldalas portrét a magazinban találod.
„Minden közös munkánk során eljött az a pillanat, amikor Péter egyszer csak eltűnt, mert annyi mindent csinált egyszerre. Ez mindig marha idegesítő. Közben meg egy tehetséges ember, jó barát, nem lehet rá megharagudni – csak abban a pillanatban, de akkor nagyon.”
Dés László és Geszti Péter több mint 25 éve alkotótársak, azóta, hogy elkezdtek együtt dolgozni A dzsungel könyve musicalen. Ha valaki ismeri Dés munkásságát, nem kell sokáig gondolkoznia azon, mivel foglalkozik: zenél és zenét szerez.
Gesztiről ezzel szemben mindenkinek más az első asszociációja. Az üzletben otthonosan mozgóknak reklámszakember és cégtulajdonos, a fiatalabbaknak az X-Faktor egyik mentora, a valamivel idősebbeknek a csávó a három énekesnő mellett a Jazz+Azból, a kereskedelmi rádiók hajnalát végigkísérőknek egykori műsorvezető. A Pál utcai fiúk fináléját végigsíró lányoknak dalszövegíró, a gyerekeknek Sid hangja a Jégkorszakból, a szüleiknek Mézga Aladár…
és biztos van olyan is, akinek Geszti, bármit csinál, örökre az aranyszínű sapkában ugráló rapülős kerti törpe marad.
Az a Geszti Péter, aki ma velem szemben ül produkciós cége, a Grund irodájában, nemhogy arany színt nem hord, de feketén és fehéren kívül semmit. Nem kis megkönnyebbülésemre négy óra alatt mindössze két szóvicc hangzott el: egy, amikor még szinte be sem léptem, és egy másik, amikor már fél lábbal kint voltam. Eltűnni sem tűnik el, az interjúk előtt írt e-mailekre és sms-ekre mindig azonnal reagál, bár az üzeneteit fél szemmel az interjú alatt is csekkolja időnként, ha felesége, Ditz Edit átveszi tőle a szót. Bármennyi szakmába is belekóstolt ugyanis Geszti a 80-as évek óta, egy dolog változatlan: mindig volt társa, semmibe nem vágott bele egyedül. A Grundban ma ő felel a kreatív tartalomért, Edit az ügyvezető.
Már évek óta voltak közös projektjeik, mire 2017-ben úgy érezték, ideje formalizálniuk is a közös munkát – Péter azt meséli, nem tudta nem bevonni a munkáiba Edit marketingstratégiai tapasztalatát, felesége viszont nem csak Geszti „csajaként” akart jelen lenni a projektekben.
„A házasságunk elején figyeltem, hogy ne fonódjon össze teljesen a munkánk is. Próbáltam független lenni, nem szerettem volna, hogy Geszti feleségeként definiáljanak, aki besegít a férjének a munkába – mondja Edit. – Persze szívesen segítettem, de a kategória, amibe ez helyezi az embert, nem tetszett egy olyan ambíciójú nőnek, mint én. Aztán az évek során rájöttem, hogy végül is mindenünk közös, nincsen jelentőségük a címkéknek. Tíz év után szép ajándéka lett az együttélésünknek, hogy együtt is dolgozunk.”
Geszti reklámos múltja miatt a legtöbben ma is a reklámügynökségi munkákra asszociálnak a Grundról, de Edit szerint a cég leginkább produkciós keret azoknak a projektjeiknek, amikben látnak távlatot és piacot, legyen az kommunikációs munka, filmes produkció vagy rendezvény. Ők például a társproducerei a készülőfélben lévő Szia, Életem! vígjátéknak – amelyben Thuróczy Szabolcs egy ihlethiányos írót alakít, akinek egyszer csak előkerül a még sosem látott kisfia –, és a Grund áll az új Rádió 1-es plakátok mögött, ahol Sebestyén Balázsék kamu-kigyúrtan szörföznek a könnyfakasztóan kék hullámokon.
„Inkább produkciós cég vagyunk, de ha megkérdezi anyukám, hogy mit csinálok, egyszerűbb azt mondani, hogy reklámügynökség – viccelődik Edit.
– Nehéz pontos definíciót adni: bizonyos szempontból azt csinálunk, amit akarunk.”
Geszti Péter munkáiról, konfliktusairól és dilemmáiról a júliusi magazin címlapsztorijában írtunk, a magazinba itt tudsz belelapozni: