A flottakezelésben piacvezető LeasePlan az általa biztosított operatív lízing konstrukció rugalmas átalakításával segítette ügyfeleit a pandémia okozta kihívásokkal teli időszakban. Emellett a fenntarthatósági célokat kitűző vállalatok életében is valódi partnerként van jelen, hiszen a cég az elektromos autók kezelésében is kiemelkedő tapasztalatokkal rendelkezik mind hazai, mind nemzetközi szinten.
Az elmúlt másfél év eseményei a gazdaság minden területére komoly kihatással voltak, és ez alól nem kivétel a céges autóflották piaca sem. „Az egész gazdasági környezet megváltozott, sok iparágban nagy a bizonytalanság, jelentős változások történtek az ellátási láncokban, mindez pedig a mi ügyfeleink lehetőségeit, döntési mechanizmusait, szempontjait is nagyban befolyásolja” – mondja Pesti Tímea, a LeasePlan Hungária Zrt. vezérigazgatója. Emellett az autók árai is ugrásszerűen emelkedtek, így számos vállalatnál arra kényszerültek, hogy új alapokra helyezzék a cégautópolitikát. „Az elmúlt években sikerült stabilizálnunk azt a felfogást a piacon, hogy a szolgáltatás minősége legyen az egyik legfontosabb szempont. A jelen helyzetben viszont újra a költséghatékonyság lett az elsődleges. Nem könnyű ez az időszak sem az ügyfeleknek, sem a szolgáltatóknak” – folytatja a vezérigazgató.
Azonban az árérzékenység és az autók vételárának növekedése nem az egyetlen probléma, hiszen a gépjárművek szállítási határidői is kitolódtak, a CO2-kibocsátási kvóták miatt pedig a gyártók már egy-két éve nem annyira a keresletet követik, hanem a kvótának való megfelelés szempontjait. „Ebben a helyzetben nehéz tervezni, véleményem szerint a jövő év közepére simulhat ki a piac” – mondja Pesti Tímea.
Áthidaló költségoptimalizáló megoldások
Egyértelművé vált, hogy a pénzügyi kiszámíthatóság és likviditás megőrzése az egyik legfontosabb feladat a kisvállalkozásoktól kezdve a nagyvállalatokig minden piaci szereplő számára. Mindezekre tökéletes megoldást jelent a LeasePlan által nyújtott operatív lízing. „Az ügyfél a futamidő alatt egységes havidíjat fizet, amiért teljes körű szolgáltatást kap, a díjban a biztosítástól kezdve a szervizelésen át az asszisztenciáig minden benne van” – mondja el Pesti Tímea. A konstrukcióban az autók maradványértékének kockázatát a bérbeadó, azaz a LeasePlan viseli, így nem érheti váratlan meglepetés az ügyfeleket a jellemzően 3-5 éves futamidejű szerződések végén.
A magyar piacon a legrégebb óta jelen lévő és legnagyobb szolgáltatóként a LeasePlan ebben a dinamikusan változó környezetben számos módon segítette ügyfeleit. „Sok szerződéses futamidőt meghosszabbítottunk, így a cégek időt tudtak nyerni arra, hogy átgondolják az igényeiket.Szakértőként álltunk ügyfeleink mellett, akár a cégautópolitika frissítéséről, akár az elhúzódó szállítások miatti nehézségek áthidalásáról volt szó.” – sorolja a vezérigazgató. Számos vállalat vette igénybe a rövid távú bérleti konstrukciót, a FlexiPlant, így a több mint 600, 1-24 hónapra kibérelhető személyautóból és kishaszongépjárműből álló saját flottából azonnali megoldást tudtak kínálni a cégek mobilitásának biztosítására.
Együtt a zöldebb jövő felé
Az operatív lízing különösen jó lehetőség azoknak a cégeknek is, akik nyitnának az elektromos autózás felé. „Ki tudja, hova fejlődnek a következő 3-4 évben az elektromos járművek, esetleg megjelenik-e egy új, alternatív meghajtás, felborítva a piacot. A garantált maradványérték miatt ezek a kockázatok sem az ügyfeleket terhelik” – fejti ki Pesti Tímea, aki azt is elmondja, hogy egyre több ügyfelük tervezi a teljesen elektromos flottára való átállást a következő években. Mivel a fenntartható és karbonsemleges működésben élenjáró LeasePlannél a saját flottájukba már 2017 óta kizárólag zöld rendszámos autókat vásárolnak, ezért ezen a területen is szakértőként áll ügyfelei rendelkezésére. „Nemcsak példamutatásból döntöttünk így, hanem tapasztalatokat is kívántunk szerezni. Komoly tanácsadói munka egy ilyen átállás támogatása, egész máshogy kell vezetni és használni ezeket a gépjárműveket. Sokkal előrelátóbb tervezést igényel az e-autókkal való közlekedés, de az otthoni töltés megoldása, illetve elszámolása sem magától értetődő dolog. Mi ismerjük a legjobb megoldásokat, és segítünk ügyfeleinknek egy zökkenőmentes, fokozatos transzformációban.”
Átlátható egyszerűség
A LeasePlan számára ügyfelei kényelme az elsődleges, ezért saját, Magyarországon működtetett ügyfélszolgálat áll a rendelkezésükre, online elérhető, önkiszolgáló felületekkel. „Nálunk nemcsak a céges flottamenedzser, hanem az autóhasználók is gyors segítséget kapnak bármilyen kérdés vagy probléma esetén” – mondja el a vezérigazgató. A szolgáltatáscsomag az egyedi ügyféligényekre szabható, legyen szó a flottakezelési feladatok teljes kiszervezéséről vagy csak részfeladatokra vonatkozó megbízásokról. Függetlenül az együttműködés szintjétől, a LeasePlan szakmailag felkészült csapata a költségek területén teljes transzparenciát biztosít, melyek optimalizálásában is folyamatos segítséget nyújt ügyfelei számára. Napjainkban, amikor a vállalatok stabilitása a kiadások csökkentésén és az emberi erőforrások hatékony kihasználásán múlik, kulcsfontosságú a tökéletes és megbízható szolgáltató partner megválasztása, aki valódi terhet vesz le a cégek válláról, így a flottakezelés területén a legjobb döntést egyértelműen a LeasePlan jelenti.