Képzeljük csak el, hogy Barcelonában nyaralunk és sorban állunk több száz turistával együtt, hogy bejussunk a Sagrada Familiába, hogy megpillantsuk ugyanazt a híres építészeti stílust, mint minden idelátogató.
Ahelyett, hogy csatlakoznánk ebbe a végeláthatatlan sorba, nem lenne-e izgalmasabb rögvest egy barcelonai lakásba látogatni, hogy első kézből tapasztaljuk meg a modern művészetet, amiről szintén híres a város? Megismerkedve egy helyi családdal, az életükkel, a városukkal az ő szemszögükből. Még aznap egy ottani séf megmutatná a kedvenc piacait és segítene kiválasztani a legjobb összetevőket a paellahoz, amit aztán együtt készítenénk el.
Itt jön képbe a Trip4real alapötlete, ami Gloria Molins fejéből pattant ki, aki otthagyta a Google-t, hogy saját utázási vállalkozásba kezdjen – számol be róla a forbes.com külsős szerzője. A Trip4real egy olyan peer-to-peer hálózaton alapuló cég, ami összeköti a helyieket a külföldiekkel és mikrotársulások kiépítésére buzdít. A harmincas évei elején járó vállalkozó arra az igényre reflektál ötletével, hogy mindig is jobban szeretett más embereket megismerni utazásai során, mint útikönyvek ajánlásai alapján barangolni. Célja, hogy megváltoztassa a klasszikus értelemben vett utazás élményét, és olyanoktól szerezzük meg ezeket az információkat, akik a legjobban ismerik azokat.
Gloria Molins azt vallja, hogy az utazásnak nem csak helyekről, hanem emberekről is kellene szólnia, amit épp a csoportosan, illetve előre megszervezett utak nem tesznek lehetővé, és a legtöbben ezt a tömegeknek szánt sztereotip élménycsomagot kapják, és maradnak a kirándulásuk végeztével is turisták, és nem involválódnak a helyi közösségekbe.
Trip4real – Immár az Airbnb felületén
Akik becsatlakoznak a Trip4real közösségébe, mint valamilyen helyi program szervezői, gyakran előfordul, hogy ott hagyják az állásukat is miatta, de vannak olyanok is, akik szórványosabban vállalnak programokat munkájuk mellett.
A vállalkozás előnyeit már mások is tisztán látták, például a világhírű spanyol séf, Ferran Adriá: ő volt az első befektetők egyike. 2016 őszén pedig az Airbnb, online szálláspiactér vásárolta fel körülbelül 5,6 és 11,12 millió dollár közötti áron, de a cég szervezetileg megőrizte az önállóságát, tehát a csapat megmaradt, az Airbnb integrálta a saját rendszerébe a szolgáltatást, amit most már Élmények név alatt érhetnek el a júzerek.
Ugyanakkor Molins nem a pénzszerzésért hozta létre a céget, hanem saját missziójának tekintette, hogy a platform megvalósuljon, és naponta változtassa meg emberek életét. A cég beindításához az összes megtakarítását felhasználta, visszaköltözött szüleihez és az első évben még nem is termelt bevételt. Majd apránként, évről évre egyre többet kezdett el vele keresni, de még ez is kevesebb, mint a harmada volt korábbi keresetének.
Jelenleg 70 európai városban van jelen a Trip4real, és minden állomáson több száz, vállalkozó szellemű, helyi lakóval találhatjuk szembe magunkat, akik csak arra várnak, hogy átadhassanak egy falatnyi helyi életérzést. Így lesz ez a jövőben Latin-Amerikában is, ami terjeszkedésük következő állomása lesz.