Érkezz késve, ne akarj nyélbe ütni semmit a találkozón – és ne felejtsd el a legfontosabb lépést!
Kapcsolatokat építeni szinte már külön tudomány. Kell hozzá ismernünk a kiszemelt célcsoportot, tudnunk kell jókor jó dolgokat mondani, meg kell tanulnunk kivárni –egyszóval nem lehet egyik percről a másikra profivá válni. Az amerikai Forbes összegyűjtött egy rahedli tippet, szemezgettünk belőle.
1, Tudd, hogy mi a célod!
Ha anélkül érkezel egy eseményre, hogy legalább egy kicsit átgondoltad volna, miért is akarsz ott lenni, akkor nem sok értelme volt megjelenni. Tudd, hogy mire van szüksége a bizniszednek, és úgy tervezd a részvételt, hogy találkozz azokkal az emberekkel, vagy hallgasd azokat az előadásokat, amik a cég épülésében segíthetnek.
2, Azonosítsd a top 3 célpontot.
Azt a 3 embert, akivel mindenképpen találkozni akarsz. Nézz utánuk, tudj meg róluk mindent, amit lehet, hogy gyorsan beszédbe tudj elegyedni velük (és megismerd őket egy zsúfolt teremben is).
3, Késs el!
Ha hamar érkezel, fenn áll a veszélye annak, hogy lefoglalnak olyan emberek, akikre nem szeretnél annyi időt áldozni. Ha egy kicsit késel, akkor sokkal több ember lesz már a helyszínen, és nagyobb valószínűséggel lesz ott az is, aki miatt jöttünk.
4, Teremts kapcsolatot!
A célpontjaink valószínűleg épp beszélgetnek. A háromszög-taktika működhet ilyenkor, csatlakozzunk a beszélgetésbe (csak akkor, ha nem személyes a téma), és próbájunk meg úgy állni, hogy egy háromszög alakuljon ki köztünk. Háromnál több emberrel nem igazán működik a dolog, egyszerűen elveszünk a tömegben. Ha nem kívánatos a társaságunk, vegyük észre, távozzunk, és próbálkozzunk később.
5, Ne akarjunk mindent azonnal
Ha sikerül beszédbe elegyedni a kiválasztott személlyel, dolgozzunk azon, hogy újra tudjunk találkozni. Fontos, hogy ne próbáljunk semmilyen üzletet nyélbe ütni a helyszínen(kivéve, ha azt a célszemély kezdeményezi). Tegyünk jó benyomást, kérjük el a névjegyet, és szervezzünk meg egy találkozót. Ha tudjuk, a dátumot fixáljuk, aztán álljunk tovább, és kezdjük elölről.
+1, Follow-up
A zárólépés az esemény lekövetése. A kapcsolatépítések 99%-a itt bukik el, az emberek nem használják ki, hogy birtokukba került egy értékes névjegykártya, hanem hátradőlnek az első esemény után – így aztán nem is történik semmi.