Közel három évtizede működik a stabilitás és az innováció jegyében a HRP Europe Kft. A hazai IT szektorban számos téren úttörő vállalat gazdag portfóliója mellett előremutató megoldásaival és értéknövelő szolgáltatásaival tűnik ki a piacon.
Star nyomtatók forgalmazásával indult a kilencvenes évek elején a HRP története, ám a cég azóta a hazai disztribúciós piac kiemelkedően erős, stabil szereplőjévé nőtte ki magát, közel 42 milliárd forintos éves bevétellel. Ma 150 gyártó termékeit kínálják, és több tízezres termékpalettát tudnak felmutatni – a játékkonzoloktól az egyedi PC konfigurációkon és felhőmegoldásokon keresztül a vállalatirányítási rendszerekig. A hardver- és szoftverdisztribúción túl az oktatás és a tanácsadás területén is aktívak.
Színes paletta
A HRP közel három évtizedes múltja igazolja, hogy nem feltétlenül a legnagyobbak élnek túl a piacon. „Képesek vagyunk felvenni a versenyt a multikkal, mert gyorsabban döntünk és rugalmasabban reagálunk a piaci igényekre. A magas szakmai színvonalat a gyártói portfólió folyamatos monitorozása, igényekhez igazítása, valamint kollégáink tudásának bővítése biztosítja” – sorolja erősségeiket Pál Imre ügyvezető igazgató, aki 23 éve dolgozik a cégnél. A vállalat számos területen számít innovatívnak, először ők kezdték például forgalmazni a Dell és az Epson termékeit Magyarországon, elsőként váltak hivatalos Microsoft-disztribútorrá, az elektronikus szoftver disztribúció (ESD) fogalmát is a HRP vezette be, de élen jártak a felhőmegoldások népszerűsítésében is.
Az innovációs szemlélet jegyében öt éve még nagyobb súlyt kapott a cégnél az új technológiák bevezetése. Korán felismerték például a dróntechnológiában rejlő lehetőségeket, beemelve portfóliójukba a világ legnagyobb dróngyártója, a DJI termékeit – a lakosságiaktól kezdve a vállalati és mezőgazdasági megoldásokig.
Értékeket közvetítenek
Bár a piacon évek óta csökken az informatikai szolgáltatók száma, a HRP ügyfélbázisáról ennek az ellenkezője mondható el. Több mint 3 ezer ügyféllel állnak partnerségben, odafigyelve arra, hogy minél több kényelmi szolgáltatást és hozzáadott értéket kínáljanak nekik a termékek mellé. „Érezhető a migráció, a magas szintű terméktámogatás iránti igény erősödése az ügyfelek részéről, és növekvő népszerűségnek örvendenek az olyan elektronikus eszköztárak is, mint az elektronikus szoftver disztribúciós rendszer” – mutat rá Pál Imre. A kereskedelmi munkát magasan képzett mérnökökkel támogatják, folyamatosan fejlesztik a logisztikát, és a kezdetek óta saját tulajdonú szervizük van.
Az évek során a HRP nemcsak disztribútori szerepén nőtt túl, munkáltatóként is többet nyújtanak egy átlagos vállalatnál. Kétszáz munkatársuknak többek között támogató, család- és állatbarát környezetet, egyéni képességek és érdeklődés szerint kialakított munkaköröket kínálnak, vagy épp folyamatos karriertervezést utánkövetéssel. Nem csoda, hogy harmadszor is elnyerték a Kincentric Legjobb Munkahelyek díját.
Keresik az üzleti és technológiai potenciált
Az ügyvezető igazgató a következő időszakban komoly piaci konszolidációra számít, és megkerülhetetlennek tartja, hogy a disztribútorok egyre inkább komplex megoldásszállítókká váljanak. Ennek jegyében gazdag, a piaci igényekhez igazodó termékportfóliójukat továbbra is a szolgáltatások egyre szélesedő körével egészítik ki, és – a HRP-re jellemző nyitottsággal – az informatika számos területén kínálnak megoldásokat: legyen szó saját építésű szerverekről, IT-biztonsági technológiákról vagy videókonferencia-rendszerekről, de nagy fantáziát látnak a megújuló energiához kapcsolódó fejlesztésekben is. „Minden lehetőségért lehajolunk, megvizsgáljuk, és ha van benne potenciál, a maximumot hozzuk ki belőle” – foglalja össze Pál Imre.