Eddig saját fejlesztésű podcastokat gyártott a Betone Studio, a sales house-uk a tervek szerint a hirdetőkkel is könnyebben összehozza majd a podcastereket.
A Betone Studiót 2019-ben azzal a céllal indította útjára Hampuk Richárd, Koncsag Bálint és Román Balázs, hogy Magyarországon is elérhetőek legyenek professzionálisan elkészített podcastok. Azóta Betone tíz podcasttal van jelen húsz felületen, köztük olyan műsorokkal, mint a Szabados Ági vezette Lapozz a 99-re; a Felforgatók Kadarkai Endrével vagy az Egyszer lent Lovas Rozival.
Eddig a podcastok szakmai hátterét biztosították, most azonban a Betone Networkkel egy sales house is a podcasterek rendelkezésére áll majd.
Hampuk Richárd, a Betone egyik alapítója a Forbesnak azt mondta, a Betone Studio száz százalékos tulajdonában álló Betone Network a hirdetési felületeik értékesítésében segíti majd a podcastereket. Kérdésünkre, hogy mekkora ráfordítással indították el a sales house-t, nem kívánt válaszolni.
„Teremtettünk egy felületet, ahol egyszerűen tudnak hirdetni
a cégek” – mondta Hampuk, aki szerint a sales house nagy segítséget jelent majd
a podcastereknek és a hirdetőknek egyaránt, mert ezentúl csomagban árulhatják
majd a hirdetési felületeket.
2021-ben úgy számolnak, 50 podcasterrel dolgozhatnak majd együtt, de „nem a mennyiség, hanem a minőség a lényeg”, vagyis hogy minél tehetségesebb podcasterekkel dolgozhassanak együtt. A járvány ezt a piacot is felforgatta, ezért konkrét árbevételi célról nem beszélt, ugyanakkor ha havonta a teljes egymillió meghallgatottást érnének el a Network-tagok, már elégedett lenne.
A Betone Networkhöz már több, nem a Betone által gyártott műsor is csatlakozott: a Hihetetlen történelem, az Igenek és nemek, a Szertár, a Keleten-Nyugaton, a Fűzővel kifelé a Vénusz projekt és a Mit lépnél is.
A Betone Studio Kft a cégközlöny szerint már 2016 óta létezik, árbevétele 2019-ben, a podcastok elindításának évében 8,8 millió forint volt.
Borítókép: Unsplash