Forradalmian új akkumulátortechnológiával érkezhet az Apple a személygépjárművek piacára, 2025-ben indulhat a tömeggyártás.
Mégis felmelegíti az Apple a gépjárműipari terveit: 2024-re már működő e-autót akar, a tömeggyártás 2025-ben kezdődhet meg – számolt be a Reuters a témára rálátó forrásokra alapozva. Az ötlet nem új, a Project Titanra keresztelt terv 2014 óta változó intenzitással halad és ugyan egy ideig úgy tűnt, hogy az Apple csak önvezető szoftvert fejleszt, inkább rálépnek a gázra.
A hírügynökség szerint a tervek középpontjában egy „forradalmian új” akkumulátortechnológia áll, ami olcsóbb aksikat és hosszabb hatótávot jelent majd az autóknak.
A tervekről egyelőre nincs bővebb információ, az előzetesen kiszivárgó hírek arra utalnak, hogy egycellás akkumulátorban gondolkodnak, amiben a telep nincs felosztva önálló cellákra, több a hely marad az aktív energiahordozóknak.
Az is kiszivárgott, hogy a tech-cég a jelenleg legszélesebb körben használt lítium-ionos akkumulátorok helyett a lítium-vasfoszfát technológiával is kísérletezik. Ez utóbbi inkább a távol-keleti piacon népszerű, a telepek előnyei közé tartozik a magas élettartam, viszont energiasűrűsége eddig túl alacsony volt a többi akkumulátor-összetételhez viszonyítva.
Az autót LIDAR-szenzorokkal, lézeres távérzékelőkkel szerelhetik fel, amihez az idén piacra dobott iPhone 12 hasonló érzékelője szolgál alapul. Ugyanakkor korábban épp a Reuters jelentette, hogy az Apple folyamatosan tárgyal egyéb LIDAR-gyártókkal is.
Arról egyelőre nincs további információ, hogy ki fogja legyártani a cégnek a sajátmárkás kocsit, kisebb gyártópartnerekkel szerződhet.
Ennek némileg ellentmond, hogy a források brutális számokat emlegettek: egy évi 100 ezer járművet legyártó üzemmel lennének képesek tartósan nyereségesek lenni.
Ugyanakkor az is lehet, hogy a tech-óriás inkább visszakozik, és teljes gépjármű helyett végül csak egy önvezető rendszert gyárt, amit aztán más gyártók használhatnak fel.
Nem az Apple az egyedüli tech-cég, amelyik belépne a gépjárműiparba, a Google anyacége, az Alphabet is évek óta kísérletezik önvezető e-autójával, a Waymóval. A Reuters megjegyzi azt is, hogy az Apple óriási fába vágta a fejszéjét:
még egy ilyen kaliberű IT-óriásnak is nagy kihívás, hogy egy járműhöz szükséges beszerzési láncokat felállítson. A profitablitiás egy másik komoly akadály: Elon Musk Teslájának 17 év kellett az alapítástól és az első tervektől, mire nyereséget termelő vállalattá vált.