Valós, vállalati ügyfelek személyes véleménye, Swan design székek, friss, modern színvilág – az ELMŰ-ÉMÁSZ legújabb kampánya szó szerint hívogatóra sikerült. Elolvasva a szlogent és rápillantva a kreatívra, szinte magunk előtt látjuk, ahogy hazánk legnagyobb energiaszolgáltatója személyesen ránk mosolyog, megpaskolja a mellette lévő széket, mi pedig kényelmesen helyet foglalva fellélegezhetünk, tudva, hogy mostantól jó és megbízható kezekben tudhatjuk energiaügyeinket.
A kampány célja pontosan ez volt: erősíteni az ELMŰ-ÉMÁSZ márkát, valamint a brand kommunikációs jelenlétét a B2B versenypiaci környezetben és kiemelni szolgáltatásainak egyik kulcsértékét, a minőségi, személyes ügyfélkapcsolatot, ezzel is szerződéskötésre ösztönözve a nagyvállalati villamosenergia- és földgázfogyasztókat. – foglalta össze Nemes-Smucz Katalin, a vállalat marketing vezetője.
Ennek érdekében a kreatív koncepció megalkotói azt a célt tartották szem előtt, hogy a nagyvállalati célcsoport tagjai magukénak érezzék az üzenetet. Ennek hatékony módja, ha olyan karakterek jelennek meg a kampányban, akikkel azonosulni tudnak a jövőbeni ügyfelek. Így a vállalat már meglévő üzleti fogyasztóit kérte fel arra, hogy fogalmazzák meg néhány mondatban, miért választják az ELMŰ-ÉMÁSZ-t, mi az, amivel elégedettek, illetve mely területeken tudnak sikeresen együttműködni. Ezeket a gondolatokat testimonial hirdetések formájában, vagyis valódi ügyfelekkel és ügyfélmenedzser kollégákkal a főszerepben jelenítette meg a márka a kampányt hordozó médiafelületeken, jellemzően óriásplakáton, sajtóhirdetésekben, valamint páros PR-interjúkban. A kampány fókuszában tehát egy-egy nagyvállalat és az ELMŰ-ÉMÁSZ, illetve azon belül is két konkrét, valós személy kölcsönösen támogató üzleti- és partneri kapcsolata szerepel.
„Több szempontból is nagyon sikeres a kampány, csupa pozitív visszajelzést kapunk.” – tette hozzá Nemes-Smucz Katalin. „Egyrészt a koncepció remek motivációt jelent ügyfélmenedzser kollégáink számára, egyszerre presztízs és elismerés, ha sikeresen tudják felkérni ügyfeleiket a közös szereplésre, másrészt partnereink számára is izgalmas kihívás, hogy viszontláthatják magukat vagy éppen kollegáikat a kampány óriásplakátjain és egyéb megjelenéseiben.”
Behind the scene – Plusz egy kényelmi faktor
A vállalat már több éve használja ezt a kreatív koncepciót, de minden évben igyekszenek valamilyen újdonságot belecsempészni a hirdetésekbe. Idén a teljes arculatváltásra alapozva a színek és a design kapott főszerepet a kampány vizuális anyagaiban. Ügyes és játékos fricska a közismert designer székek megjelenítése a kreatívokon; a színes bútorok ráerősítenek a kényelem asszociációjára. A székeket a formatervezés ikonikus darabjaiként tartják számon, Arne Jacobsen Swan chair néven váltak ismertté. A művész a szintén maga által tervezett SAS Royal Hotelbe, a világ első designer szállodájába álmodta meg őket.