A Budapesti Értéktőzsde (BÉT) kereskedésindító csengetését csütörtökön a Wizz Air végzi majd, ez a lehetőség azonban a tőzsdén kibocsátó vállalatoknak jár elsősorban. A Wizz Air nem az. Az lesz, csak nem úgy, ahogy sokan várták.
A BÉT meghívójából értesült a portfolio.hu arról, hogy valamilyen formában megjelenik a magyar légitársaság a magyar tőzsdén, ha már ők végzik a csütörtöki piacnyitást.
Arra minimális esély van, hogy kötvénykibocsátóként jelenne meg, a Portfolio szerint sokkal inkább arról lehet szó, hogy a BÉTa piacon lesznek elérhetők a légitársaság részvényei.
Ez tehát nem jelent kettős jegyzést, amit régóta szorgalmaz a magyar tőkepiac.
A Wizz-papírokat továbbra is a londoni tőzsdén kereskedik, a BÉTa arról szól, hogy más tőzsdén jegyzett külföldi részvények és ETF-ek (tőzsdén kereskedett alapokkal, amelyeket elsősorban kisvállalkozók számára hoztak létre) kereskedését biztosítja forint alapon. Néhány nappal ezelőtt a Központi Elszámolóház és Értéktár (KELER) Zrt. is felsorolta a Wizz Airt a BÉTa piac papírjai között.
A BÉTa megjelenés a magyar befektetők számára azért jó hír, mert forintban és talán az eddiginél olcsóbban tudnak kereskedni a Wizz-részvényekkel. A kereskedés költsége attól függ, hogy az árjegyző milyen marzsot alkalmaz. Hiába a magyar befektető által fizetett alcsonyabb jutalék a BÉT-en, mint a londoni börzén, ha a rosszabb árfolyamon tud egy adott pillanatban Budapesten venni, vagy eladni.
A megjelenés időzítése se a legszerencsésebb.
A Wizz Air árfolyama annak ellenére történelmi csúcson van, hogy a gépeinek nagyjából négyötöde hetek óta a földön áll és karácsonyi csúcs után valószínűleg még hónapokig ez marad a helyzet. A piac viszont azt árazza, hogy a válság nagy nyertese lesz a cég, és gyorsan magához tér a légiforgalom Európában. Ha mégsem így alakul, az nem fog jót tenni a Wizz árfolyamának.
Borítókép: Váradi József, a Wizz Air CEO-ja, forrás: Juliet Victor borászat