„Drámaian túlárazottak” a Tesla-részvények a világ egyik vezető bankja szerint. Igaza lehet, a vezető tech-papírok mind brutálisan felülteljesítik az indexüket.
10 százalékot zuhant a Tesla árfolyama, miután a JPMorgan elég erős kritikával illette a magas árazást. Elon Musk vagyonából mindez nagyjából 10 milliárd dollárt jelent, ennyivel lett papíron „szegényebb” a Tesla alapítója. Az e-autógyártó nemsokára része lesz az S&P500-nak, a befektetők pedig annyira rápörögtek a papírokra, hogy az árfolyam 60 százalékot emelkedett az elmúlt három hétben, az idén pedig bő hatszorosára erősödött.
A bankház elemzője Ryan Brinkman befektetői levelében azt írta, hogy számos levelet kapott az ügyfelektől arról, vajon megéri-e halmozni a Tesla-részvényeket. Brinkman igen élesen úgy fogalmazott, hogy „a papírok nemcsak simán túlárazottak, hanem drámaian túlárazottak”. A befektetőknek nem érdemes halmozniuk a papírokat, amíg azok ára vissza nem érkezik egy olyan szintre, amely már megfelel a fundamentumoknak.
Ennek ellenére a bankház emelte a Tesla célárfolyamát, de jelen árazáshoz képest beszédes, hová.
A JPMorgan a célárat 80 dollárról 90-re emelte, miközben a jegyzés épp 605 dolláron áll.
A Tesla esete jól mutatja, hogy milyen felhajtás vette körbe a „menő” tech-részvényeket, amelyek kifejezetten jól jöttek ki a járványból: a FAANG (Facebook, Amazon, Apple, Netflix, Google) vállalatok mind őrölt emelkedésen vannak túl.
Olyannyira, hogy gyakorlatilag (nem kizárólagosan, de döntő többségében) ezek a papírok hajtják az amerikai részvénypiacot. Az S&P500 60 százalékot erősödött a március közepi, a járvány okozta tőzsdei összeomlás vége óta, január 1-hez képest 12 százalékos a plusz. Pedig, ha kivesszük az indexből a tech-cégeket, már közel sem ilyen egyértelmű a helyzet.
Az S&P500 komponenseiből 216-nak esett a jegyzése január 1 óta, az index súlyozásában viszont az 5 legnagyobb tech-cég, az Apple, a Microsoft, az Amazon, a Facebook és a Google (amely két részvénysorozattal is szerepel az indexben) több mint 21 százalékot tesz ki, ez utóbbiak pedig irreálisan drágultak.
A Tesla tehát ugyan valóban kirívóan drágult az elmúlt hónapokban, de közel sem egyedi jelenség, hogy a piac túláraz egy kaliforniai tech-vállalatot.