A csodagyereknek is tartott Austin Russelnek azután sikerült a bravúr, hogy csütörtökön cége, a lidar technológiával foglalkozó Luminar megjelent a tőzsdén.
Nem a Tesla az egyetlen autópiaci szereplő, aki nagyot megy az évben. Az önvezető autók kereskedelmi forgalomba lépése több milliárd dollárnyi befektetést vonzott, igazán meggazdagodni viszont kevesen tudtak belőle. A Luminar alapítója és vezérigazgatója, Austin Russel egy ritka kivétel.
Russel cégét 17 évesen alapította, a Luminar fő profilja a szenzorok fejlesztése.
A lidar (light Detection and Ranging) technológia fontos az önvezető autók kialakításánál, segítségével képek készülnek az autó környezetéről, így a jármű érzékeli a külvilágot.
A technológia forradalmasíthatja az önvezető autóipart, nem csoda, hogy a Luminarnak már a legnagyobb autógyártók a partnerei: a Volvo Cars, a Daimler vagy az Intel Mobileye.
Russel a CBNC-nek hihetetlennek és szürreálisnak írta le azt, hogy milyen érzés milliárdosnak lenni (legalábbis papíron.) A Luminar alapítója ugyanakkor hozzátette, hogy a vállalat céljai nem változtak, továbbra is egy hosszú távon fenntartható céget szeretne, ami hozzájárul az önvezető autótechnológia jövőjéhez.
Russel igazi tudományos csodagyerek volt. 2018-ban, szintén a CNBC-nek adott interjújában például elmesélte, hogy már kétévesen emlékezett a periódusos rendszerre. Megszállottan szeretett új dolgokat tanulni, érdeklődése leginkább az új típusú tudományos területekre irányult. Így lyukadt ki a lidar lézereknél.
A Stanfordi Egyetemen fizikát tanult, de inkább ott hagyta és elfogadta a Paypal társalapító, Peter Thiel 100 ezer dolláros ösztöndíját.
Idén körülbelül 15 millió dollárnyi eladáson vannak túl, várakozásaik szerint a jövőben ez akár 1,3 milliárd dollárra is nőhet. A cég augusztusban olvadt össze a Gores Metropoulosszal, a The Gores Group pénzügyi vállalat egységével
a Luminar piaci értéke így már a tőzsdei kereskedés előtt 3,4 milliárd dollárra kúszott fel.
És hogy mit szól a technológiához a Tesla atyja, Elon Musk? „Elképesztően nagy baromság.” Álláspontjával a világ újdonsült milliárdosa nem ért egyet, szerinte az az 50 kereskedelmi partner, akik között a világ legnagyobb autógyártói, nem tévedhetnek ekkorát. Russel elismeri, hogy a kamerák és egyéb rendszerek hasznosak az önvezető autózásban, de például egy olyan gyors környezetben, mint az autópálya már nagy teljesítményű lidar szükséges.
fotó: Részlet a Forbes.com videójából