A Rate Mate nem csak a konkurencia árait figyeli, de a segítségével el is tudják szippantani egymás elől a rendezvényeket a szállodák.
„Egészen kicsi koromtól kezdve lenyűgöztek a hotelek” – kezdi Gál Péter Varsóban, a Google helyi inkubátorintézményében, a Campus Warsaw-ban, ahová startupper-befektető rapidrandit szervezett az amerikai vállalat.
Péter már diákként két nyarat lehúzott különböző hotelekben, ekkor jött rá, hogy a lobby csillogása és a fényűzés, meg a valóság a back-end-ben elfelejtett köszönőviszonyba kerülni egymással. “A nap nagyrészében csak állsz, limitált fizetésért” – mondja, miközben nem a nosztalgikus mosoly jelenik meg az arcán.
A főiskolán azért elvégezte a hotel és management szakot, a kötelező gyakorlatot Londonban töltötte a Hyde Parknál lévő Royal Lancaster-ben, majd a KPMG következett. 2008-at írunk, a válság páros térddel ugrott bele az iparba, nem is hosszabbították meg a próbaidejét. Jött a Regency, ahol online sales munkatárs lett, majd újra a hotel és ingatlan tanácsadás a BDO-nál, repült ide-oda, de főként Grúziába. Közben egy volt üzlettársa lefejlesztette a RateMate alapverzióját, ami pont azt tudta, mint a piacon lévő egyéb ilyen üzleti információszerző programok – a hotelek egy egyszerűen átlátható táblázatban összehasonlíthatják áraikat a konkurens szállodák hasonló szolgáltatásainak díjaival.
Gál Péter a Google tavalyi rendezvényén (Forrás: Google Campus Warsaw)
Itt jött a nagy ötlet. A RateMate ugyanis ennél a pontnál még simán elveszhetett volna a süllyesztőben, de ők kifejlesztettek egy extra eseményfigyelő szolgáltatást (Event Intelligence néven), amivel nagyot tudnak dobni a bevételeken. “A szállodák mondták, hogy mit javítanának rajta – meséli tovább Péter. Miután leszerződtünk a huszadik magyar szállodával, akkor lett biztos, hogy ezt érdemes tovább teljes munkaidőben csinálni.”
Megkapta az ügyvezetői pozíciót, otthagyta a BDO-t és nekiállt házalni. Ha kellett, elautózott Bukarestbe és Szófiába, és sorra szervezte a meetingeket.
Amíg ő vezetett, a testvére ott ült mellette és a telefonján nyomogatta a LinkedIn-t, hogy szállodaigazgatókat találjon. Ebből az útból összesen 9 szállodai szerződés jött be.
Tavaly már betették a lábukat Manhattenbe, hat amerikai városban gyűjtenek adatokat, a legtávolabbi hotel Honoluluban van. Már őket (is) használja a Marriott, a Hilton és az Intercontinental.
Hogy működik?
Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a hotel mondjuk kétszáz dollárért kínál egy szobát június 16-án este. Az Event Intelligence viszont megmutatja, hogy aznap este jön az ügyeletes amerikai tinibanda, és másfél kilométerre lesz a koncert a szállodától, több ezer jegyet fognak eladni rá várhatóan. Egyből nem kétszáz dollár lesz az a szoba!
Péterék becslése szerint évente nagyjából nyolcmilliárd dollárt buknak el a szállodaiparban azért, mert elszalasztják az ilyen lehetőségeket.
A másik fontos pillére a szolgáltatásnak a hotelekben megtartott események elhappolásának lehetősége. Ha valaki évről évre megszervez egy rendezvényt, a felhasználó megnézheti, hogy folyton változó, vagy fix helyen tartják-e. Ha azt látja, hogy változó, akkor fel tudja venni a kapcsolatot a rendezvényszervezőkkel, és adott esetben átcsábíthatja magához az egész eseményt.
Most azon dolgoznak, hogy algoritmusokat fejlesszenek, és persze új befektetőket vonjanak be. A Google eseményén nagyjából félmillió dollárt szeretnének fundraisingelni, ennek 40%-át a fejlesztésre, 40%-át pedig a sales-csapat bővítésére fordítanák.
Az Európában vezető B2B akcelerátorként működő észt Startup Wise Guys tavaly beválasztotta a legjobb 8 startup közé, ennek köszönhetően Péter három hónapot tölthetett Rigában, ahol mentorálást kapott.
A Startup Wise Guys 8% részesedésért cserébe 20 ezer eurót tolt a cégbe. A Google varsói eseményén Péter szerint további két potenciális befektetővel tudták elkezdeni a tárgyalásokat (mindkét befektető lengyel)
Péter a céget most 2-3 millió euró körüli értékre taksálja-“Nagyjából 5 évre előre tudunk tervezni, a cél a 100 millió euró körüli cégérték elérése” . mondja Péter, aki szerint az sem kizárt, hogy öt év múlva exiteljenek és eladják a céget.
Varsóba a Google vitt ki minket, de a cikk elkészültébe nem volt beleszólásuk. Köszönjük a segítséget!