Elmaradó koncertek, lemondott fesztiválok, létszámbeli korlátozások jellemezték a koncertpiac idei évét. Gyorsan reagált az új helyzetre egy hologramos audiovizuál technológiát színpadi méretekben használó magyar cég, kifejlesztve egy készüléket, amivel a koncertélményt akár zsebre is vághatjuk.
A 2020-as világjárvány, valamint annak nemzetközi és helyi korlátozásai komoly kihívások elé állította a rendezvény- és zenei piacot. A létszámbeli korlátozások eredményeképpen rendkívül nehéz a zenekarok és a rajongók közötti kapcsolattartás, a zárt terű befogadóhelyeken számos zenekar kényszerült lemondani a koncertjeit, így mind az elérések, mind az audio-vizuális tartalmak eljuttatása új csatornák felépítését követeli a piactól.
Új helyzet, új eszközök
Ezen új helyzetre kínál megoldást a magyar Holibri, illetve a Vidd haza a koncertet! néven futó startup-projekt, amely élményalapon épít kapcsolatot zenekar és rajongó (illetve vállalat és ügyfél) között.
Lényege egy már ismert, hologram vizuáltechnikai megoldás, ami újdonságot jelent, hogy mindezt egy tenyérben is elférő eszközbe sikerült „tömöríteni”. Az eszközhöz mindössze egy okostelefont kell csatlakoztatni.
A speciális tartalmakhoz a néző kap egy linket,
amit csak el kell indítania, miután a Holibribe helyezte a telefonkészülékét. Ezután éppúgy lehet vele zenét hallgatni, koncertet nézni, oktató videót küldeni, kerekasztal beszélgetést tartani, mint például cégvezetői beszédeket tartani. Az animációk, effektek, grafikák száma kimeríthetetlen, de a technológiával arra is lehetőség nyílik, hogy egy személyből akár kettő legyen.
Nagyban már évek óta használják
Az ötlet a hologram technológiát évek óta, színpadi méretben hasznosító Kolibri Visualt megalapító Bakó Zoltán fejéből pattant ki. A technológia alkalmazását és az ötlet megvalósítását a cég alapítóinak több, mint 15 éves audiovizuál-technikai, valamint széleskörű, nemzetközi show gyártásban szerzett tapasztalata is támogatja. Ígéretük szerint
a teljes előállítási folyamat minden lépését biztosítják, beleértve a videó anyag előállításához szükséges stúdiót, felvételt, utómunkát és az új eszköz egyedi megjelenését, valamint annak gyártását.
A cég speciális hologram-alapú tartalmakat (koncertet, promóciót, híreket stb.) gyárt és rögzít, majd színpadi show helyett, mindenki saját otthonában élvezheti ezeket a tartalmat.
A vizuáltechnikai megoldáson keresztül új csatornát kínálnak az ügyfeleknek, amely a testreszabhatóság (és branding-elhetőség) széles skáláját és az abszolút piacképes árazást is biztosítja – áll a cég szerkesztőségünknek eljuttatott közleményében.
A találmány a befektetők figyelmét is felkeltette, a találmány a következő év elején kaphat forrásokat a további növekedéshez, közölte a projekt sajtóképviselője a Forbes.hu kérdésére.
A Holibri működés közben is látható, erre a Youtube-videóra kattintva.