Ügyfelei helyett alkudja ki a legkedvezőbb feltételeket a futárszolgálatoktól a Csomagpont Logisztika Kft. Az eredmény: a rajtuk keresztül küldött csomagok nemcsak olcsóbban, de biztosabban is célba érnek, a webáruházak üzemeltetőit pedig könnyen működtethető rendszer és jó tanácsok is védik a felesleges költségektől és idegeskedéstől.
Csomagküldés esetén mind feladóként, mind címzettként „csak” annyit várunk el, hogy az elküldött vagy várt csomag gyorsan, pontosan, sérülésmentesen jusson el a célhoz. És persze minél olcsóbban. Egy ideális világban ez így is történik, ám a valóságban a helyzet azért nem ez. A csomagküldéssel kapcsolatos problémák magánszemélyként is komoly bosszúságot tudnak okozni, egy e-kereskedelemmel foglalkozó cég esetében azonban hatványozottan tudnak jelentkezni – ahogy egy megfelelő partner kiválasztása is jelentős megtakarítást és elégedett ügyfelek ezreit eredményezheti.
Megosztott előnyök
Durst Gergely, a Csomagpont Logisztika Kft. ügyvezető tulajdonosa nagyon jól tudja ezt, mivel 12 éve foglalkozik e-kereskedelemmel, volt saját webáruháza is, de külsős partnerként is számos webshopot üzemeltetett. A Csomagpont – egyéb logisztikai és szállítmányozási feladatok mellett – egy ideje Magyarországon egyedülálló szolgáltatást is nyújt ügyfeleinek: konszolidátorként köti össze a webáruházakat és a futárszolgálatokat. „Magas csomagforgalmat bonyolítottunk, és így nagyon jó árat kaptunk a futárszolgálatoktól. Jött az ötlet, hogy ezt másoknak is elérhetővé tegyük. Saját szoftvert fejlesztettünk, ehhez biztosítunk hozzáférést a partnereinknek is” – meséli a kezdetekről Durst Gergely.
Az így elérhető megtakarítás pedig jelentős, bár természetesen nagyban függ például attól, hogy egy adott cég hány csomagot küld rendszeresen. „Egy kezdő webáruház nagyjából 1800–1900 forintos ajánlatot kaphat, ha közvetlenül szerződik egy futárszolgálattal, nálunk olyan 1200 forintra jön ki egy csomag díja. Mi kiharcoljuk a legjobb árakat” – mond egy példát az ügyvezető.
Egyszerűsített problémák
Az ár azonban csak az egyik része annak, miért érdemes a Csomagponton keresztül bonyolítani a csomagküldést. A Csomagpont rendszerén keresztül egy webáruház üzemeltetője 3-4 futárszolgálatot is elér. A saját fejlesztésű, ügyfélbarát vállalatirányítási rendszer ráadásul az összes futárcímkét vagy -számlát is elkészíti, sőt összeköthető a webáruház szoftverével, így a Csomagpont partnerei ezeket a funkciókat saját rendszerükből is elérhetik. A cégnél az ügyfélszolgálat is kiemelt figyelmet kap. „Mi minden kérdésre egy órán belül igyekszünk válaszolni, ha valami gond van, miközben a futárszolgálatok jó esetben még aznapra, de inkább a következő munkanapra ígérik, hogy utánajárnak valaminek” – mondja büszkén Szöllősi András, tulajdonos
A Csomagpontnál nemcsak probléma esetén segítenek, hanem tanácsaikkal igyekeznek ezeket megelőzni is, hogy ügyfeleiknek ne saját kárukon kelljen tanulniuk. „Minden futárszolgálatnak megvannak az előnyei és hátrányai. Van csomag, amelyet az egyikkel, és van, amelyet a másikkal érdemes küldeni – magyarázza az tulajdonos, aki azt is elárulja, mire kell kezdő webáruházasként a leginkább odafigyelni. – Meg kell tanulni a csomagolást. Egy porcelánvázát is el lehet küldeni, ha jól van becsomagolva.”
Mindenre felkészülve
A következő hónapok mind a webáruházakat, mind a futárszolgálatokat komoly próba elé fogják állítani. „A járvány első hulláma nagyjából karácsonyi forgalmat hozott. Most már érezzük a második hullám szelét, és majd csak most jön még a karácsony” – mondja Durst Gergely. Márpedig az ünnepek idején járványhelyzet nélkül is szoktak komoly gondok lenni a csomagküldéssel, a futárszolgálatok gyakran nehezen bírják a terhelést. A Csomagpont ügyfeleinek viszont kevesebb okuk van aggódni, ugyanis ha kiderül, hogy valamelyik cégnél jelentős csúszások vannak, azonnal válthatnak egy másik szolgálatra. A Csomagpontnál is készülnek azért a karácsonyi őrületre, az ügyfélszolgálathoz, illetve a Budapesten két belvárosi helyszínen is személyes átvételi, csomagfeladási, illetve raktározási lehetőséget biztosító üzlethelyiségükbe vesznek fel kollégákat, hogy továbbra is minden gördülékenyen mehessen.
Szöllősi András úgy gondolja, itthon még egyedülálló szolgáltatásuk előnyei ebben a különleges helyzetben csak még jobban ki fognak domborodni, de az idő mindenképp nekik dolgozik. „Amerikában húsz éve léteznek konszolidátor cégek, és ma már a webshopok gyakorlatilag nem is tudnak közvetlenül szerződni a futárcégekkel, olyan magas árakat kapnának. Itthon nagyon árérzékeny a piac, 50 forintért is képesek átmenni máshova a cégek, pedig az egész szolgáltatás értékét kell nézni. Nem véletlen, hogy az ügyfeleink egy jelentős része ragaszkodik hozzánk, mert az alacsony árak mellett olyan szolgáltatás kapnak, amit máshol nem.”