A legtöbben hajlamosak vagyunk halasztgatni egy-egy kényelmetlennek ígérkező munkahelyi beszélgetést. Ha végül nekifutunk, akkor komfortosabbnak tűnik az e-mail, mint egy telefonbeszélgetés, videó vagy esetleg élő találkozás, de a jobb munkahelyi kapcsolatok érdekében érdemes az utóbbiakat választani.
Az amerikai Forbes külsős szerzője egy új kutatásra hivatkozva írja, hogy bár egyre többen választják a szöveges kommunikációt mert félnek attól, hogy szóban hamar kínossá válik a beszélgetés, azok, akik inkább a szóbeli verziót választják sokkal hatásossabban át tudják vinni az ötleteiket és jobb minőségűek lesznek a munkahelyi kapcsolataik is.
Ez alapján, ha úgy érezzük, egyre csak halogatnánk egy beszélgetést vagy inkább egy üzenettel rendeznénk le, szánjunk rá egy percet, hogy átgondoljuk,
vajon megéri-e elkerülni a kényelmetlennek tűnő helyzetet, ahelyett, hogy valódi és mély kommunikációt alakítanánk ki a munkatársainkkal.
Az idei év sokaknak szólt arról, hogy otthon ültek a képernyőjük mögött. Az egyszerű problémákat és az apró ügyeket természetesen sokkal hatékonyabb egy e-maillel elintézni, de a nagyobb hangvételű ügyeknek jobb, ha szervezünk egy Zoom-meetinget vagy egy telefonbeszélgetést. Ez nem csak a gördülékenyebb kommunikációt segíti elő, hanem abban is sokat tud segíteni, hogy ne laposodjanak el a munkahelyi barátságaink a home office-ban ülve a közös kávézások és ebédek elmaradásával.
Nincs az a mennyiségű hangulatjel, ami pótolni tudná az emberi arc mimikáját és a hanglejtésünket. Nem véletlen adódik az írásban zajló kommunikációból a legtöbb félreértéseken alapuló konfliktus.
Tehát vedd a kezedbe a telefont és ne féld használni a hívás gombot!
Fotó: Bewakoof / Unsplash