Két hónapja maradt az online kasszával rendelkező kereskedőknek, hogy az új szabályozás értelmében legalább egyféle elektronikus fizetési lehetőséget biztosítsanak ügyfeleik számára. A Mastercard Doppio programja innovatív megoldásokkal teszi vonzóvá a kártyás fizetést, például az ország első Android alapú okoskasszájával.
Tipikus kép egy magyarországi kisboltban fizetéskor a pultra felsorakoztatott készülékek garmadája – mechanikus kassza a szükséges adóügyi egységgel, külön egy bankkártya-elfogadó terminállal, és akkor még nem is beszéltünk a raktárkészlet-nyilvántartó és egyéb rendszerekről. Ennek a széttagolódásnak vet véget a PSC CEE egyedi megoldása, amely mindent egy könnyen kezelhető rendszerben tesz elérhetővé: Magyarország első és egyetlen Android alapú all-in-one okoskasszáját kínálják beépített adóügyi egységgel, nyomtatóval, ügyfélkijelzővel és összekötötték a bankkártya-elfogadó egységgel. Emellett mPOS és POS terminálokat is forgalmaznak, és webáruház indításában is segítik ügyfeleiket, ráadásul összes termékük mögött felhasználóbarát platform áll. „A SmartPortal rendszerében minden valós időben követhető, ami a kasszában, a terminálon vagy a webáruházban történik. A kereskedő áttekintheti a forgalmi riportokat, átárazhatja a termékeit, a könyvelője pedig letöltheti a napi zárásokat” – sorolja az előnyöket Molnár Tamás vezérigazgató.
Virtuális vonzerő
A három éve alapított PSC CEE 2020 elején lépett be a magyar és a lengyel piacra az Oxo Technologies és a Magyar Fejlesztési Bank leányvállalata, a Hiventures támogatásával, hogy segítsék a kkv szegmens digitalizációját. Céljaik elérésében március óta nagyban támogatja őket a Mastercard Doppio infrastruktúra-fejlesztési programja is, amely három év alatt megduplázná a kártya-elfogadóhelyek számát az országban az új technológiák felkarolásával és az online igénylés támogatásával. Az online szerződéskötés terjedését a koronavírus-pandémia is gyorsítja, ám a digitális onboarding az ügyfelek életét a járványhelyzettől függetlenül jelentősen megkönnyíti. „A Mastercarddal egy irányba gondolkodva a folyamat egyszerűsítésére törekedtünk. Az ügyfeleink a SmartPortalon keresztül egy helyre töltik fel a céges dokumentumokat, majd a validálást követően rövid időn belül megkapják a szolgáltatást” – magyarázza Molnár Tamás.
Cukrászdától ruházati üzleten keresztül borászatig egyre több kereskedő választja termékeiket a valós és virtuális térben egyaránt. Elvárásaik közül a vezérigazgató kiemeli az üzleti történések átlátható követését: sok ügyfelük mesélte, hogy a SmartPortalon szereplő adatok világítottak rá az eladások egy-egy nem várt jellemzőjére, és a későbbiekben már ehhez igazíthattak stratégiát. Gyakori igény az is, hogy a kereskedők könnyen megjelenhessenek az online térben, ezt pedig a járvány különösen felerősítette. „Tavasszal volt olyan esetünk, hogy az üzlet bezárt, de sikeresen átmenekítettük a termékeit webáruházba, így megmentve forgalma bizonyos részét. Persze egy webáruház nyitása nagy falat lehet, ezért oktatóvideókat biztosítunk a rendszer használathoz és a digitális marketingben is segítünk” – mondja Molnár Tamás.
Innováció vég nélkül
A PSC CEE csapata a következő két évben erőteljesebben indulna meg mind a magyar, mind a lengyel piacon, méghozzá a nyílt bankolás jegyében. Fizetési kezdeményezési szolgáltatóként a jövőben ügyfeleik számára bankfüggetlen hozzáférést kínálnak számláikhoz, így egy kisvállalkozó is megfizethető, mobilról menedzselhető felületen indíthat utalásokat vagy követheti, hogy mi zajlik az üzletében. „Amikor egy innovatív rendszert kap egy kiskereskedő és elkezdi tesztelni, mindig jönnek új ötletek a visszajelzéseik alapján. A fejlesztés soha véget nem érő folyamat, mindig lesz nálunk valamilyen újdonság” – utal a jövőre a vezérigazgató. Úgy véli, a következő évtől érvényben lévő új törvény meglódítja a piacot, ami az értékesítéseken is meg fog látszani, és egyre többen élnek majd integrált megoldásaik előnyeivel, gyorsan és kényelmesen szerződve.