Kétmillió eurót fektetnek be a cseh startupba, amely előre igyekszik meghatározni a helyes kiskereskedelmi árazásokat.
Nagyjából 700 millió forinttal száll be 3 kockázati tőkealapkezelő a cseh Yieldigo startupba. A matematikusok által alapított Yieldigo egy online platformot üzemeltet, amely online és az offline kiskereskedőknek is lehetővé teszi, hogy pontos előrejelzések alapján, könnyen meghatározzák és kezeljék több tízezer termék árát több száz különböző üzletben. Tranzakciós adatok alapján rendszerük
megjósolja, hogy a fogyasztó milyen döntéseket fog valószínűleg hozni különböző helyzetekben.
A szolgáltatás Csehországban, Szlovákiában, Ukrajnában, Oroszországban és Németországban működik, ügyfélkörükbe szupermarketek, gyógyszertárak és drogériák tartoznak.
A J&T Ventures, az
Alchemist Accelerator és a PortfoLion által biztosított forrást az európai
kiskereskedelmi pipacon való terjeszkedésre használják, valamint tovább
finanszírozzák a fejlesztéseket és az alkalmazott kutatásokat.
A három alapító-matematikus, Radim Dudek, Jiří Psota és David Klečka 2016-ban alapították a céget és
mindössze két év alatt nyereségessé tették.
A Yieldigo nemrég megkapta a Gartner rangos „Cool Vendor” ajánlását, valamint megnyerték a 2019-es Microsoft Awards díjat FMCG és e-Tail kategóriákban.
Fotó: Joshua Rawson-Harris // Unsplash