Személyes érintettség indította a Groupama Biztosító októberi kampányát, amely a mellrák korai felismerésének fontosságára hívja fel a figyelmet. A biztosító vállalása jól mutatja, milyen a valóban gondoskodó munkáltató és hogyan lehet közös üggyé tenni egy cégnél a társadalmi felelősségvállalást.
A Groupama dolgozói közül sokan Bajkó Barbara mellé álltak, hogy szerepet vállaljanak abban az ügyben, amit kolléganőjük felvállalt. Fiatal munkatársuk nyíltan vállalja felépülésének folyamatát, a nyilvánossággal azonban komoly szándéka van: minél több ember figyelmét szeretné ráirányítani a korai felismerés jelentőségére. Küldetésével nincs egyedül, miután munkahelye is az ügy mellé állt, és októberben, a mellrák elleni küzdelem hónapjában a biztosítótársaság minél több helyre igyekszik eljuttatni az önmagunkra – és másokra – való odafigyelés üzenetét.
Évente mintegy 8500 nőnél diagnosztizálnak mellrákot Magyarországon, ám szinte a teljes lakosság érintett közvetetten, hiszen mindenki életében akad olyan fontos személy – anya, feleség, lánygyermek –, akit veszélyeztethet a betegség. „Ennek ellenére nehezen beszélünk erről, mert túl intim téma, ezért szükség van a falak áttörésére. Barbi pontosan ezt csinálja” – mutat rá Koháry András kommunikációs és PR vezető.
Koháry András kommunikációs és PR vezető
Közös értékek mentén
Nem idegen a Groupama munkatársaitól a jó ügyek támogatása. A biztosítónál a társadalmi felelősségvállalás túlmutat az adományokon, és a kollégákat is igyekeznek minél inkább bevonni a jótékonykodásba, legyen szó roma fiatalok mentorálásáról, karácsonyi sütiadományról vagy a nők érdekeit képviselő alapítványok nőnapi megajándékozásáról. Az aktuális kampány azonban különösen közelről érintette a céget. „A kollégákkal közösen határoztuk meg az értékeinket, és ezek szellemiségében szervezzük a CSR aktivitásainkat is. Fontos nekünk, hogy miben hisznek a dolgozóink, így amikor láttuk Barbi elköteleződését, ez minket is arra sarkallt, hogy mellé álljunk” – meséli Marton Klaudia humánerőforrás igazgató. A kampány sok mindenkit megmozgatott házon belül, és voltak, akik személyes történettel is tudtak kapcsolódni az ügyhöz.
Marton Klaudia humánerőforrás igazgató
Amellett, hogy a biztosító vezetői és munkatársai közül többen is rózsaszínbe öltözve szerepelnek a Mellrákinfó Egyesülettel közösen indított Elég magabiztos vagy a rózsaszínhez? plakátkampányban, a Groupama #wearpink felhívására a cég belső social media felületeit is elárasztották pink fotók – ráadásul nemcsak ők vállalták fel a reményt szimbolizáló színt. „Külön öröm, hogy a kampányhoz az összes általunk szponzorált férfi sportcsapat csatlakozott, így például a Fradi és a MOL–Pick Szeged klasszisai is velünk képviselik az ügyet” – mutat rá Koháry András. Ezen túlmenően a Groupama Biztosító nagy értékű közterületi médiafelületek biztosításával támogatja a Mellrákinfó Egyesület munkáját, és székházuk is rózsaszín kivilágítást kap az egész hónapban.
Jó kezekben vannak
A Groupama Biztosító több módon nyújt segítséget saját kollégái számára a korai felismerésben. Edukatív, interaktív előadássorozatot szerveztek számukra, egészségbiztosításukat pedig kiegészítették, hogy a jövőben rákszűrésre és mammográfiai vizsgálatra is mehessenek.
Az egészségvédelem október után sem veszít súlyából, a biztosító ugyanis munkáltatóként kiemelt feladatának tekinti, hogy munkavállalói minden élethelyzetben jó kezekben érezzék magukat. Egészségprogramjuk keretében a dolgozók dietetikus tanácsadást, irodai tornát és masszázst is igénybe vehetnek, orvosi ellátásokat és diagnosztikai eljárásokat tartalmazó egészségbiztosításban és egészségpénztári hozzájárulásban részesülnek, hosszas betegség esetén pedig táppénz-kiegészítést kaphatnak. „Egészségben és betegségben egyaránt szeretnénk a dolgozók mellett állni, hogy akkor is számíthassanak ránk, amikor a legnagyobb szükségük van erre” – foglalja össze Marton Klaudia.