A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 4 millió forint bírságot szabott ki a Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó MKB Bankra, mert 100 ügyfél egyáltalán nem, vagy késve kapta meg az új SZÉP Kártyáját.
Fogyasztói panaszok nyomán indított vizsgálatot az MNB az MKB Bank Nyrt.-nél, áttekintve, hogy jogszabályoknak megfelelően adták-e át az új Széchenyi Pihenő Kártyákat az ügyfeleknek. A vizsgálat a 2019. január 2-től május 31-ig terjedő időszakot fedte le, az eredményről az MNB közleményben értesítette a szerkesztőségünket.
A jegybank megállapította, hogy a vizsgált időszakban a bank bő 3800 esetben határidőben adta ki az új főkártyát. Ötven fogyasztó esetében viszont késve – 23 esetben a lejáratot követő hónapban, 27 alkalommal akár több hónap elteltével – tette meg ezt. További 50 ügyfelének – az informatikai rendszer hibás működése miatt – egyáltalán nem bocsátott ki új kártyát.
A mulasztások miatt az MNB határozatában kötelezte az MKB Bankot, hogy mindenkor tartsa be a rendelkezéseket, a jogsértés miatt 4 millió forintra bírságolta a hitelintézetet.
A jegybank a vizsgálatot megelőzően tavaly már fogyasztóvédelmi figyelmeztetést is küldött a Bank ugyanezen probléma kapcsán.
Az MKB pótolta a mulasztásokat, és az említett informatikai hibát is elhárította, így elvileg már minden ügyfél időben juthat hozzá a kártyájához, ha mégsem, az MNB ügyfélszolgálatához fordulhatnak.
Borítókép: Wesley Tingley // Unsplash