A legtöbb vezető úgy látja, hogy túl sok és eredménytelen értekezleten vesz részt. Amikor a találkozók nem hatékonyak, az általában a szervezetlenségnek, rossz időbeosztásnak, és a túl sok résztvevőnek köszönhető.
A Business Insider összegyűjtötte, hogyan értekeznek/értekeztek a legsikeresebb cégvezérek.
Elon Musk, Tesla
Musk elvárja, hogy mindenki felkészülten érkezzen a meetingekre. Magas sztenderdeket állít, és nem egy munkatársat rúgott már ki azért, ha nem tartott be egy határidőt.
Steve Jobs, Apple
Az Apple vezérigazgatója szeretett olyan kis létszámú értekezleteket szervezni, amilyeneket csak lehet. Szerinte ha túl sokan vannak, az akadályozza az egyszerű megoldások megszületését.
Larry Page, Google
A Google társalapítója szerint a fontos döntések nem várhatnak az értekezletekig. Ha egy meeting mindenképp kell a döntéshozatal előtt, akkor azt azonnal meg kell tartani.
Jeff Bezos, Amazon
A konfliktuskerülő személyeknek valószínűleg nem lesz sok öröme a techóriásnál. Bezoséknál minden vezető köteles az értekezleten vitákat szítani annak érdekében, hogy minél több nézőpont a felszínre kerülhessen.
Mark Parker, Nike
Az ex Nike-vezér igyekezett fenntartani az egyensúlyt az üzlet és a dizájn között. Minden értekezletre egy notebookal a kezében sétált be. Volt, hogy az ülés végére megtervezett egy új cipőt.
Marissa Mayer, Yahoo
A Yahoo volt CEO-ja minden felmerülő ötletet minden oldalról szkeptikusan támad, hogy kiderüljön, aki előhozakodott vele, tényleg alá tudja-e támasztani a megalapozottságát.
Alfred Sloan, General Motors
Sloan az 1920-as évektől az 1950-es évekig vezette a céget, ami ez idő alatt vált a világ egyik legnagyobb autógyártó cégcsoportjává. Az ötvenes években a General Motors birtokolta az amerikai autópiac 46 százalékát. Sokan Sloan nevéhez kötik a modern vállalati struktúra felállítását.
Minden értekezlet után összefoglalta a megbeszélést, annak következtetéseit, és konkrét cselekvési tervet küldött a meetingen elhangzott célokról mindenkinek, aki részt vett az ülésen.
Andreessen Horowitz, Opsware
A kaliforniai szoftvercég volt CEO-ja szerint egy vezető legfontosabb feladata az emberek kommunikációjának megtervezése a vállalaton belül.
Az az elve, hogy ha egy alkalmazottal találkozik, akkor a vezető a beszélgetés 10 százalékában, a munkatársa a 90 százalékában beszéljen, hiszen így fognak hozzá eljutni a legjobb ötletek.
Sheryl Sandberg, Facebook
A Facebook ügyvezetője (COO) ragaszkodik a szigorú napirendhez. Minden értekezletre egy füzettel érkezik, amiben a vitapontokat sorolja. Gyorsan végigmegy rajtuk, majd indul is tovább.
Jeremy Stoppelman, Yelp
„Néha úgy érzem magam, mint a cég pszichiátere” – mondta arról, hogy a közvetlenül alá tartozókkal hetente egyszer leül beszélgetni külön-külön.
A bizalmi légkör kialakításával gyorsabban eljut hozzá a cég összes problémája, amit így könnyebben old meg.
Phil Libin, Evernote
Libin minden meetingre meghív egy olyan nagy potenciállal rendelkező munkatársat, akinek még nincs döntési joga a megvitatott kérdésekben és hivatalosan nem is kellene neki ott lennie. Azzal, hogy az az alkalmazottak olyan megbeszélésekre kerülnek, amelyek nem a saját szakterületükön találhatók felfedezik a vállalat más részeit, és új nézőpontokat hoznak be.
Richard Branson, Virgin Group
Branson ragaszkodik ahhoz, hogy mindenki álljon az értekezleteken.
Az elv az volt, hogy ez a biztosíték arra, hogy ne tartsanak túl sokáig a találkozók.
Kép: Campaign Creators / Unsplash