Derek Yu, a Huawei közép- és észak-európai, valamint kanadai fogyasztói üzletágának 38 éves alelnöke exkluzív interjút adott a Forbesnak, amiben az adatbiztonsági aggályokkal és az amerikai szankciókkal is szembesítettük. A négyoldalas interjú a Forbes augusztusi számában olvasható (a magazin már kapható), de itt is kiemeljük a kínai cégvezér hat gondolatát.
***
Arról, hogy kikötnek-e Kínában a
Huawei-felhasználók adatai.
„Határozottan nem. Minden európai felhasználói adattal kapcsolatban az európai adatvédelmi jogszabályoknak megfelelően járunk el.”
Az adatbiztonsági aggodalmakról.
„[…] amennyiben gondod van, mutasd meg! Menjünk bíróságra! Vonjunk be egy független szervezetet! Bármit. Te is bemutatod a bizonyítékodat, és én is bemutatom az enyémet. De ne keltsünk hisztériát, ne a nyilvánosságot használjuk arra, hogy megvívjunk egymással. Ennek semmi értelme.”
A kínai és európai emberek közti, „tradíciókból adódó” különbségekről.
„Kínaiként, ha én teszek valamit, amivel kapcsolatban neked gondolataid, kérdéseid vannak, akkor, nyíltan, szemtől szemben fogok ezekre válaszolni. Okék vagyunk, vagy nem vagyunk? Nem a nyilvánossághoz fordulok, hanem egyedül járok el a kérdésben, és a tetteimmel válaszolok.”
Az Apple stratégiájáról.
„Az Apple külön marketingkampányt épít arra, hogy elmondja a vásárlóknak: az Apple megvédi az adataidat. Oké, ezzel tisztában vagyunk. Ehelyett, mi inkább a tettekre, fejlesztésekre fókuszálunk, és azt mondjuk el az ügyfélnek, hogy mekkora erőfeszítéseket teszünk adatai védelméért.”
A Huawei tabletkészleteiről.
„Áprilisban és májusban kifogytak a készleteink, mert az embereknek szükségük volt ezekre az eszközökre az online oktatáshoz. Amikor jön egy nehézség, azzal együtt lehetőség is adódik.”
Az Egyesült Királyság Huawei-mentesítéséről.
„Úgy látom, hogy az amerikai és a kínai kormány kereskedelmi háborúja kihat az Egyesült Királyságra is, és ez rontja az üzletet. Ezek azonban kormányzati kérdések, és nem ügyféloldali problémák. Bízom benne, hogy ezek a politikai problémák rövidesen megoldódnak, és visszatérhetünk a színtiszta üzlethez.”
A teljes interjú a Forbes augusztusi számában olvasható.
Borítókép: Derek Yu, a Huawei közép- és észak-európai, valamint kanadai fogyasztói üzletágának alelnöke. Fotó: Huawei