A különösen a sonkáiról híres cég kizárólag növényi alapanyagokból álló, magas fehérjetartalmú vegán terméket fejlesztett ki.
A húsfogyasztók sokszínű étrendre törekvését és a vegán termékek térhódítását vette figyelembe a Pápai Hús, mikor vegán termékek fejlesztésébe kezdett – írják a forbes.hu-hoz eljuttatott közleményükben.
Kétféle szendvicsfeltétet és burgerpogácsát dobnak a piacra, amelyek nem tartalmaznak állati fehérjét, ebből fakadóan laktózmentesek, egyben szója-és gluténmentesek is.
A Pápai vegán termékeinek borsó az alapanyaga,
ezért magas a rosttartalmuk, sok bennük a vitamin és az ásványi anyag, viszont kevés a telített zsírsav.
A termékekkel nemcsak a vegán étrendet követőket, hanem a flexitáriánusok (a szokásos hal-hús- és tojásfogyasztás mellett az átlagosnál több növényi táplálékot evőket), vegetáriánusokat célozzák.
A bevezető termékek piaci teljesítményétől függően újabb fejlesztéseket is terveznek.
A Pápai Hús Kft. közel hétszáz embert foglalkoztat. Idén átfogó gyártás-és termékfejlesztésbe fogott, amelyhez 2021-ben befejeződő, közel kétmilliárd forintos beruházás, ebben 750 millió forint vissza nem térítendő támogatás a Gazdaságfejlesztési és Innovációs Ipari Programon keresztül áll rendelkezésére.
A meglehetősen hányattatott sorsú Pápai Hús eszközeit 1,1 milliárd forintért egy kínai befektető vette meg a felszámolótól még 2016-ban. A cég – élve a kormány nyújtotta lehetőséggel – egyelőre nem adta le 2019-es beszámolóját, de az ezt megelőző két évben 15 milliárd körüli forgalomra masszív veszteség jutott (2017-ben 1,7, 2018-ban pedig 2,6 milliárd forint).