Ma már nemcsak a rátermett jelöltek küzdenek a jó állásokért, hanem a nagy cégek is keményen melóznak, hogy a fiatal tehetségeket magukhoz csábítsák. A magyar pályakezdők kedvenc munkahelyei.
A Colibri Internship Awards 2016 versenyén ismételten az volt a kérdés, hogy melyek a pályakezdők számára legvonzóbb munkahelyek Magyarországon, vagyis milyen munkahelyet képzelne el maguknak a jövő munkavállalói.
20 tagú szakmai zsűri (köztük HR tanácsadók, szervezetfejlesztők, fejvadászok, coaching cégek, illetve diákszervezetek és karrierirodák képviselői) értékelte a cégek által nyújtott lehetőségeket, és a közönség is leadhatta szavazatait a videókkal pályázó társaságokra.
„Egy jó employer branding videó pontosan azt mutatja, amire a jelöltnek szüksége van: bele képzeli magát a gyakornok helyzetébe, felveszi a cipőjét, és abban sétál végig az irodán, az ő szemszögéből nézve a céget, és számára releváns információkról beszélve. Elsősorban hitelességet, relevanciát és a szervezeti kultúrát néztem” – mondta el Nemes Orsolya, Y-generációs szakértő, a Milestone Solutions Lab vezető tanácsadója, a zsűri tagja.
Ma már nemcsak a jelöltek versenyeznek az álommunkáért
Az emloyer branding szerepe egyre fontosabb – ez az a kép, amit egy vállalat magáról akar mutatni a munkavállalói, vagy épp a leendő munkavállalói felé. Nem elhanyagolható a jelentősége, az Y-generáció tagjainak ugyanis nemcsak a megfelelő fizetés jelenti a megbecsültséget. Arról nem is beszélve, hogy vannak olyan szakmák, ahol a fizetés másodlagos, még a nullkilométeres munkavállalóknak is – gondoljunk csak az erőteljes munkaerőhiánnyal küzdő IT szektorra.
Ahogy a neve is mutatja, a Colibri Internship Award elsősorban azt vizsgálta, mely vállalkozásoknál tartalmas a gyakornoki időszak. Ez ma már rég nem a kötelező kör a vállalkozások részére sem. A munkaerőpiac változik, a fejvadászok és a társaságok is inkább a jelentkezők készségeit nézik. Egy jól belőtt gyakornoki program épp olyan hasznos tud lenni épp ezért egy fiatal jelöltnek, mint egy leendő munkaadónak, a gyakornokokról hamar kiderülhet, hogy jó munkaerő lenne belőlük.
„Fontos, hogy a pályakezdő megértse a folyamatokat, belelásson a területek együttműködésébe, szakmailag hasznos feladatokkal találkozzon. Növeli a fiatal kolléga elköteleződését, ha fel van vázolva a karrierútja, ha a gyakornoki program hosszútávú fejlődési lehetőséget, pályát kínál a számára” – mondta el Balogi Attila zsűritag, a Gyakornok.com alapítója.
2016 legjobb munkahelyei a leendő munkavállalók számára
Fődíj (Valamennyi kategóriát átfogó, összesített értékelésben a legeredményesebb)
Budapest Bank
Műszaki karrierpálya:
1. Audi Hungaria Motor Kft.
2. Continental Automotive Hungary
3. E.ON
Pénzügyi és üzleti szektor:
1. Budapest Bank
2. Raiffeisen Bank
3. WTS Klient
FMCG szektor:
1. Unilever
2. Nestlé Hungária
3. British American Tobacco
IT és telekommunikáció:
1. Ericsson Magyarország
2. Accenture
3. SAP Hungary
SSC és szolgáltatási szektor:
1. Vodafone Shared Services
Közönség Díj
1. Nestlé Hungária
2. Raiffeisen Bank
3. Budapest Bank
Az értékelés menete
A végeredményt a szakmai zsűri (70%) és a közönségszavazat (30%) együttes eredménye adta.
A zsűri
Összesen 27 szervezet (HR cégek, karrier irodák, diákszervezetek) alkotta a csapatot, amelyben részt vett többek között Kalocsai Lea, a Karrier Hungária ügyvezetője, Balaton Anita, a Café PR ügyvezetője, valamint Radnai-Tóth Judit a Talentbrand alapítója és Fehér Zsolt, az Assessment Systems International vezérigazgatója is.