A környezetvédelem miatt népszerűsítik a tömegközlekedést.
Az AKG (Alternatív Közgazdasági Gimnázium) diákjainak a hétköznapi tantárgyak mellett vállalkozással kapcsolatos gyakorlati munkájuk is akad –konkrétan ki kell próbálniuk, milyen céget vezetni, és működésben tartani egy éven keresztül. A feladat kötelező volt, a megvalósításhoz és a koncepcióhoz azonban szabad kezet kaptak azok a diákok, akik eleinte csak poénból gondoltak az üléshuzatra, aztán rájöttek, hogy egy jó ügy mellé is oda lehet állni ezzel – megszületett az RBN design (az urban, vagyis “városi” mássalhangzóiból),
a BKK már-már ikonikusnak számító üléshuzataiból divatcikkeket készítő diákcég.
A cégnek van ügyvezető igazgatója, marketingese és pénzügyese is – magyarázza a Forbes.hu-nak a 16 éves Vida Borbála, akiből marketinges lett. Az iskola biztosított nekik egy mentort, aki segített nekik például a céget bejegyeztetni, illetve a számlázással kapcsolatos pénzügyi tudnivalókat is átadta.
„Írtunk a BKK-nak, akik továbbítottak minket az üléshuzatokat beszállító céghez. Az anyag folyóméterét hétezer forintért vettük, összesen négy folyóméterre volt szükségünk, hogy legyártsunk 25 táskát, 35 pólót, 10 sapkát és 50 bérlettokot.”
Sikerült találniuk egy varrónőt Gyöngyösön, aki segített nekik, a termékeket pedig vásárokban, például a WAMP-on értékesítik, és a közösségi média felületein reklámozzák, és készítettek termékfotókat valamint reklámfilmeket is.
Sándor László mentorként segíti a diákokat. Elmondta: a cég törzstőkéjét a tanulók alapították, fejenként háromezer forinttal. „Három ötletük volt, és én talán egy másik, könnyebben piacra vezethetőre voksoltam volna, de a lelkesedésük, és az, ahogy megtalálták az utat a vevőkhöz, az mindenképpen figyelemreméltó.” A tanév során a vállalkozással kapcsolatos legfontosabb tudnivalókat élesben próbálják ki, ami a továbbtanulásnál (főként, ha közgazdasági irányba indulnak) nagyon nagy segítség, mert nem csak az elméletet tudják majd, hanem saját tapasztalatuk is lesz.
A terv, hogy május végére eladjanak mindent, de olyan jól állnak, hogy felkészültek arra is, hogy újra gyártaniuk kell a kék-piros mintás termékekből.
A táskák 2500 forintba, a sapkák 2000, a pólók 1500, a bérlettartók 500 forintba kerülnek, úgyhogy, ha az eredeti tervhez tartják magukat, akkor
a tízfős csapat a tanév végére a befektetett 30 ezer forint nyolcszorosát éri el majd árbevételben.
Hogy mi lesz a pénz sorsa? „Egyenlő módon szétdobjuk egymás között!” – mondja Borbála.