A külföldi cégalapítás még a tapasztalt vállalkozóknak is fejtörést okoz, pláne egy teljesen új, ismeretlen piacon. A németországi cégalapítások – nem egyszerű – világát alapvetően formálja át a GmbH-UG.com. Egyedülálló, megoldás és technológia orientált szolgáltatásokkal segítenek és nem csak a sikeres cégalapításig viszik el a projekteket. A tanácsadócég a jövőbeli eredményességet is támogatja.
A magyarországi kkv-k általában két lehetséges módon közelítik meg a külföldi terjeszkedés kérdését: ismerősök véleményét kikérve és a kereső használatával. A német cég vagy telephely létrehozásával pedig döntő többségük cégalapító ügynökséget, könyvelőt vagy ügyvédet bíz meg. A GmbH-UG.com ezzel szemben üzleti tanácsadással a megalapított cégek sikerére helyezi a hangsúlyt.
Ügyvéd helyett közjegyzőre van szükség
A cégalapítást Németországban helyi közjegyző végzi, ellentétben a magyar gyakorlattal, ahol ezt a feladatkört az ügyvédek látják el. Kétségtelen, hogy egy ügyvéd jelenléte a folyamatnál sok esetben előnyös, – különösen akkor ha a cég engedélyköteles tevékenységet szeretne folytatni –, de nem elengedhetetlen.
„Azt látjuk, hogy ügyfeleinknek 1 jogi kérdésre 10 üzleti jellegű problémája jut, mely azonnali megoldásra vár. Ezekkel a feladatokkal egy ügyvédi iroda általában nem foglalkozik. Ha pedig egyik ügyfelünknek mégis jogi tanácsra volna szüksége, mindig kéznél egy-egy szakügyvéd elérhetősége, akit bátran ajánlunk nekik”
– mondja Tomasz Kristóf, akinek tanácsadó irodája az elmúlt 3 évben több, mint 100 projektet zárt sikerrel.
Egy cégalapító iroda sikerét iparágunk általában az olyan bürokratikus akadályok leküzdésében méri, mint a sikeres bankszámlanyitás vagy, hogy a cég kap-e adószámot Németországban. Ezek egyrészről valóban létjogosultságú kérdések, azonban keveset árulnak el arról, hogy a kész cég sikeres-e a német piacon.
A siker ennél jóval többet jelent
A GmbH-UG.com a fenti mércék alapján is kimagaslóan jó számokkal bír, hiszen megalapulásuk óta egyetlen olyan ügyfelük sem volt, ahol a cégalapítás kudarcba fulladt volna egy az előbb említett tényező miatt.
„Nálunk viszont a valódi sikerfaktor nem ez” – folytatja Tomasz Kristóf, hanem az, hogy egy cég befut-e a német piacon és eléri-e szándékát, amiért a cég megalapítása mellett döntöttek a tulajdonosok. Hiszen mit ér egy bankszámla vagy adószám Európa legnagyobb gazdaságában, ha a cég nem nyereséges.
A cégalapítást követően dől el, hogy ki lesz sikeres
A Németországban megalapított, viszont sikert el nem érő cégek fő problémáját legtöbbször vagy az anyagi források alul becslése vagy a német nyelvtudás hiánya okozza. Ezért a GmbH-UG.com a cégalapítás után is igyekszik támogatni az általuk megalapított cégeket. Jó példa erre a német pályázatokban való segítségnyújtás, a pályázatfigyelő rendszerük, vagy számos olyan egyedi IT megoldás, amit a cég kifejezetten magyar ügyfeleinek fejlesztett ki.