Egységes recept nincs, de a produktivitást fokozó általános irányelvek igen. Bryan Collins, a Forbes.com külsős szerzője összeszedte azokat a tulajdonságokat, amelyek a legtöbb sikeres vállalkozóban megvannak és amelyeket bármelyikünk megfogadhat ápolt, jó tulajdonságainak.
1. Egy motivált és megbízható csapatra támaszkodnak
Bárki alapíthat céget, de ahhoz, hogy az fent is maradjon, szüksége lesz egy jó csapatra. Elon Musk nem fog egyedül eljutni a Marsra, Jeff Bezos pedig több ezer tehetséges szakember közreműködése nélkül nem tudta volna a világ egyik legértékesebb cégévé tenni az Amazont. Miután egy cégvezető összeállította a motivált és megfelelő hozzáállású munkatársakból álló csapatát, fontos, hogy képes legyen megbízni a saját maga választotta embereiben és teret adni nekik.
2. Keményen dolgoznak, de pihennek is
„Vannak olyan helyek, ahol sokkal könnyebb dolgozni, mint itt, de még senki nem változtatta meg a világot heti negyven órával” – mondta tavaly Elon Musk a Tesla és a SpaceX cégeivel kapcsolatban. Bár sokan egyetértenek Muskkal a kemény munka értékével kapcsolatban, azt is tudják, mikor kell megállni. A szabadidőre mind a vezetőknek, mind a csapatuknak szüksége van ahhoz, hogy ne égjenek ki.
3. Van hobbijuk, amiben feltöltődhetnek
A legtöbb CEO-nak van olyan, a munkához egyáltalán nem kapcsolódó hobbija, ami segít neki kikapcsolni és feltöltődni. Ezek a gyakorlatok szerintük erősítik a testüket és az elméjüket is, ami segít később sokkal jobban koncentrálni a munkájukra. Satya Nadella,a Microsoft ügyvezető igazgatója ezt a pluszt a költészetben, Warren Buffet a bridge játékban találja meg, de van, aki jógázik vagy táncol.
4. Meditálnak
A Headspace, az azonos nevű meditációs alkalmazás mögött álló cég tanulmánya szerint a meditáció hozzájárul a hatékony munkavégzéshez, lelki egyensúlyhoz és ellenálló képességhez, ami egy sikeres vállalkozónak elengedhetetlen.
5. Csak azt csinálják meg, amiben ők
a legjobbak
A hatékony vállalkozók kellő önismerettel rendelkeznek ahhoz, hogy tudják, miben a legjobbak. Azokat a feladatokat elvégzik, minden mást delegálnak. Néhányan ügyvezető kiszámolja az órabérét, és ami nem fér bele az összegbe, azt kiadja másnak. Ez a megközelítés segít a priorizálásban és a hatékonyságuk növelésében.
Fotó: Razvan Chisu / UNSPLASH