Nagy pénzeket zsebelnek be azok a tartalomgyártók, akik gyerekeknek szóló vlogokat és műsorokat készítenek a Youtube-ra – az amerikai szülők 81 százaléka engedi, hogy a gyereke a videómegosztón lógjon. A tartalomgyárosok fő bevételi forrása a videók előtt, közben és után bevágott reklámokból származik, de januártól szigorodnak a felhasználási feltételek, melyek komoly bevételkiesést okozhatnak a készítőknek.
Tegnap a Google egy 170 millió dolláros bírságot kapott az arcába, amiért a 13 éven aluli Youtube-nézőitől adatokat gyűjtött, hogy aztán személyre szabott reklámokat mutasson nekik – írja az amerikai Forbes.
A bírság összege egyébként nagyjából egy százaléka a cég teljes éves bevételének, nem ez fogja romba dönteni a vállalatot, viszont ennek hatására a cég változtat a felhasználási feltételein, ami már érzékenyen érintheti a tartalomgyárosokat. A gyerekeknek szánt tartalom esetén a Youtube letiltja a személyre szabott reklámokat, a kommenteket és az értesítéseket is – ezt már a Youtube CEO-ja, Susan Wojcicki írta egy blogpostban.
A kommentek és értesítések hiányában egy videó sokkal nehezebben tudja kimaxolni az eléréseket, ha pedig csökken a nézettség, csökken a reklámbevétel is.
“Néhány tartalomgyártónak ez most nem lesz egyszerű” – ismeri be Wojcicki, aki hozzátette azt is, hogy a cég egy 100 millió dolláros alapot hoz létre a következő három évre, hogy ne csapja földhöz a gyerekeknek és családoknak minőségi tartalmat készítő youtubereket a döntés.
A változások januártól lépnek életbe.
Nyitólapi kép: Sara Kurfess / Unsplash