Hlatky-Schlichter Hubert gasztrovállalkozó a Beefbar után újabb helyet nyitott a Hotel Clarkban, ezúttal a földszint helyett a tetőteraszt vette célba. A Leo Budapest tavaly tesztüzemmel működött, idén áprilistól konyhával bővült, végleges formáját pedig jövőre veszi fel. Az M15 cégbirodalom mellett hamarosan cateringcég és hotellánc adhatja neki a back-upot, de az ország prominensei és a Budapestre érkező világsztárok már most is itt lazulnak.
Hlatky-Schlichter Hubert húsz perc késéssel érkezett a Leóba, akárcsak egy heves olasz, akinek megcsúszott a sziesztája. Az utóbbiban tévedtünk, már reggel hét óta ügyet intézett különböző vendéglátóhelyei közt rohangálva. Sietősen helyet foglalt és úgy kezdett bele enyhén hadarva a lényegbe. Látszik rajta, hogy fontos neki, hogy mindig képben legyen, melyik vendéglátóhelyén mi, mikor, miért történik. Most éppen a Duna másik oldaláról, a Kioskból sétált a Clarkig.
A várakozás alatt volt időnk körülnézni, a koraesti órákban szinte csak magyar szót hallottunk, de a Leóba rengeteg külföldi már Budapestre érkezése előtt foglal asztalt. Úgy tűnik, hogy a budapesti látképet nemcsak mi élvezzük hanem az összes lelkes idelátogató vendég is, ahogy ezt a skybar üvegfalán levő orr- és tenyérnyomok is bizonyítják.
A Lánchíd oroszlánjai (Fotó: Boldog Attila)
„Esténként harcok folynak a helyekért. Rengetegen előre foglalnak, így nem kell aggódniuk a bejutásért, de persze vannak fenntartott helyeink a cégcsoport törzsvendégeinek – ezek azonban időben és számban minimalizáljuk” – magyarázza Hubert, a tulajdonos.
„A magyar üzleti szféra, gazdasági szereplők, politikusok, prominens nevek is járnak ide. Szóval egy top ügyfélkör. Közülük nem lenne ildomos konkrét nevet mondani, de említek pár külföldi hírességet, aki már járt itt: Luke Evans, Terence Hill, Lewis Hamilton, Jason Momoa vagy Scarlett Johansson.”
Budapest oroszlánrésze és a bártulajdonos (Fotó: Sebestyén László)
Azt gondolnánk, hogy e mögött egy egész marketinghadsereg áll, pedig Hubert azt mondja, az egészet ő viszi egy kommunikációs munkatársával. A nyitás előtt egy hónappal a saját Instagram-profilján kezdte el promózni, utána már dübörgött magától a hely, és a sztárok is maguktól jöttek fel. A Leo idén április végi nyitása óta nem volt egyszer sem gond, hogy hogyan töltsék meg a helyet. A száz fős befogadóképességű teraszon szerdától vasárnapig különböző dj-k gondoskodnak az aznapesti hangulatról, de céges és privát rendezvények is vannak itt szép számmal. A beszélgetésünk alatt is le volt zárva a rooftop egy része néhány multis arcnak. Déltől vannak nyitva, de ha valaki reggeli eseményt szeretne, azt is megoldják.
Pálmaminta és trópusfless
A skybart nevezhetnénk a hotel földszintjén található étterem, a már egy éve működő Beefbar kiegészítőjének, testvér vendéglátóhelyének is, mivel 66 alkalmazottal mindkettőt Hlatky-Schlichter Hubert, illetve cége, a Hub Asset Kft. üzemelteti a hotel teljes ellátása és a szobaszerviz mellett. Olyan a Leo, mintha a Beefbar felszabadultabb, trópusi változata lenne. A lenti, sötétkék színek itt is megjelennek, a bútor és a bárpincérek pálmamintába vannak öltöztetve. A két helyet még összekapcsolja a mínusz egyediken található közös előkészítő konyha, ahonnan a tetőtéri rendezvényekre készen érkeznek az ételek, az à la carte rendelésekhez pedig csak az előre összeszeletelt hozzávaló, a fogásokat már a bár melletti fenti konyhában készítik frissen.
Gulyás luxushúsból: exkluzív étteremlánc nyit egységet a Clark Hotelben
A tetőteraszra csak a hotel egy oldalsó bejáratán át tudunk feljutni, ahol erősen ajánlott az asztalfoglalás, majd egy szintén növénymintás szoknyában levő hostess felkísér a lifttel, de a Beefbar és a hotel vendégeinek is körbe kell menniük, nekik az asztalfoglalásnál elsőbbségük van.
A skybar neve természetesen az egyik legismertebb magyar látványosság oroszlánjaira utal. „Olyan ez itt Budapesten, mintha Párizsban az Eiffel-torony mellett ülnél. Leo, aki a róla – egyedien – egy magyar művésszel készítettet festményen Ferenc József kabátját viseli, megszemélyesíti a Monarchia és a hídépítés idejét. Személyes kapcsolatot építünk közte és vendégeink közt – ezért egyes szám első személyben kommunikálunk az ő nevében. Az inspirációt egy korábbi angliai utamon szereztem, ahol az étterem étlapján egy klasszikus stílusban megfestett alkotás szerepelt. Nagyon megfogott az eredetisége, és már akkor tudtam, hogy egyszer én is szeretnék egy ilyen értéket teremteni egy brand számára.”
A tervezője, Emil Humbert is ugyanaz, mint a Beefbaré, bár a Leo esetében Bara Ákos is közreműködött, és ez még mindig nem a végleges formája a helynek.
A bár oroszlánjai (Fotó: Boldog Attila)
Your highness lenéz a városra
Szeptember végén, október elején your highness – a közösségi médiában ez a királyi magaslatokra csábító oroszlán megnevezése – egy kis időre elbúcsúzik birodalmától, mivel egy háromdimenziós ideiglenes nyitható-csukató üvegalkalmatosság fog őleósága fölé kerülni, ami által beáll Budapest egész évben üzemelő rooftopjai közé. Így jövőre talán már elnyeri végleges, kiforrott formáját, aminek addigra az ételkínálata és a konyhai felkészültsége is kibővítve, bejáratva, teljesen kész lesz. Most egy déltől-háromig elérhető háromfogásos ebédmenüt kínál, ami ottjártamkor épp gyümölcslevessel, galuskával, csülökkel és szicíliai ricottával 5450 forint. Az étlapon a levesek és a desszertek 1600 és 1800, saláták 2900 és 6500 forint között mozognak. Találunk még miniburger triót 3900-ért vagy antipastit két főre 6500-ért. A kilátásról készült fotók elengedhetetlen kelléknek pedig a Touch of rafiki nevű koktél 3650 forintba kerül.
Safari style (Fotó: Sebestyén László)
A Beefbar és a Leo együttesen eddig 600 millió forint befektetést igényeltek, az összeget a téliesítés újabb 150–200 millióval dobja majd meg. „Átalakítási munkák miatt nyitott később a Leo, mint a Beefbar. Itt volt a hely, itt volt az adottság. Kár lett volna nem élni a lehetőséggel és ezt a kilátást megvonni a helyiektől és az idelátogatóktól is.”
„Budapesten a rooftopok rooftopját akartam megcsinálni, és úgy érzem, sikerült is”
– mondja a tulajdonos nem kevés magabiztossággal, aki mögött összesen öt egység kialakításának és üzemeltetésének a gasztrovállalkozói tapasztalata áll – a Leo és Beefbar a Clark Hotelben, a laza Kiosk, a szabadtéri Piazza és a Michelin-csillagos Babel együtt a Március 15-e téren (utóbbiak az M15 Kft. alatt).
Legalább 180° (Fotó: Boldog Attila)
A türelem saját hotelláncot terem
„Sokat számít, hogy cégcsoport szinten ismertek vagyunk és a minőség visszahozza az embereket. Nem sok helyen tudsz még ma sem jót enni. Mi nem csak kinyitjuk az ajtót és várjuk, hogy bejöjjenek az emberek, hanem keményen megdolgozunk érte. A Babelben hála Istennek már két–három hétre előre kell foglalni. Olyan is van a vendégek között, aki a Piazzába jár a családjával vasárnaponként, hiszen nem jársz minden nap fine diningba, igaz?” – mondja a cégcsoport tulajdonosa a törzsvendégkörben lévő átfedésekről.
A minőségi étel, ital mellett Hubert nagyon figyel arra, hogy kit vesz fel a csapatába. A Leo munkatársai közül többet egy másik helyéről hozott át. A beszélgetés során nagyon sokat dicséri profizmusukat, de a tökéletes teljesítésre való igyekezet ellenére azért itt is megjelennek apróbb hibák.
Visszatérve a pénzre, hat-hét éves megtérülési idővel számolnak. „Vendéglátóhelynél van, aki azt mondja, hogy sokkal nagyobb megtérülést vár el, de mi hosszútávra tervezünk, ezért ha nyolc év lesz esetleg, azt sem fogjuk bánni.”
Hotel Clark 8. (Fotó: Boldog Attila)
„Ha mindig inkább kiszedtem volna a pénzt a helyeimből és nem visszafordítottam volna, akkor egyik helyem sem tartana itt, ahol most tart. Így sokkal nagyobb profitot lehet realizálni most, hogy felépültek ezek a márkák is, és más a turizmus és a gazdaság is, mint mondjuk 3 évvel ezelőtt.”
A gasztromágnás középtávú tervei között van egy saját hotellánc, de előtte szeptemberben még elindít egy catering céget is Catering& Co néven, aminek a cégcsoport ismertségén kívül nagy előnyt jelent majd, hogy a Babel „személyében” Michelin-csillagos étterem lesz a portfóliójában.
Nyitókép: Sebestyén László