Az újítással a hirdetőknek kedvez, a kérdés, hogy vajon használni fogják-e a júzerek.
A Facebook tulajdonában lévő WhatsApp is elindította azt a szolgáltatást, amivel lehetővé teszi a passzív tartalomfogyasztást a felhasználóknak – magyarul csinált egy üzenőfalat.
A forbes.com beszámolt róla, hogy a Snapchat Stories sikerén felbuzdulva a szintén Facebook-kézben lévő Instagram tavaly is lefejlesztette a saját Stories (még a neve is ugyanaz lett) felületét, és most a WhatsApp is beállt a sorba. A szolgáltatást eddig kifejezetten csak üzenetek írására és fogadására használták, nem pedig arra, hogy mások által posztolt képeket és videókat nézegessenek – az új felület a hirdetők számára jelenthet nagy lehetőséget. (A Facebook évente dollármilliárdokat szüretel a hirdetőkből, akik videókkal és képekkel árasztják el az egyébként is kontentdús üzenőfalakat.)
De mit jelent ez a nagy cicaharcban?
Semmi jót a Snapchatnek. A cég ugyan rakétaként tör fel, és már a részvénypiacra feni a fogát, nagy hátrányban van – a WhatsApp sokkal több felhasználó telefonján figyel (egészen pontosan 1,2 milliárd ember használja), mint a Snapchat, és ha bármilyen kreatív, egyedi ötlettel állnak elő, tuti, hogy rövid időn belül a konkurens vállalatok is átveszik azt, így viszont nagyon nehéz vonzó szolgáltatást nyújtani.
A WhatsApp új funkciója február huszadikán élesedett az Államokban, és hamarosan világszerte elérhető lesz iOS, Android és Windows Phone oprendszereken is.