A dublini központú Trūata piacvezető cég az adatvédelem-fókuszú elemzéseivel teszi lehetővé ügyfelei számára, hogy a fogyasztói adatok felhasználásával bővíteni tudják vállalkozásukat. Az új szolgáltatással mindezt úgy tehetik meg, hogy megfelelnek a felhasználói bizalom erősítésére megalkotott, meglehetősen összetett és gyakran félreértelmezett adatvédelmi szabályoknak. Bár a céget a Mastercard és az IBM közösen hozták létre, a Trūata független vállalkozásként működik. Interjú Szőnyi Ádámmal, a Mastercard európai kereskedelmi kapcsolataiért felelős alelnökével.
Mi jelentette a kihívást a Trūata létrehozása előtt?
Az Európai Unió GDPR szabályozása megnövelte a fogyasztói adatok biztonságát, ez ugyanakkor kihívást jelent azoknak a cégeknek, amelyek értékes forrásként tekintenek az adatokra, és szolgáltatásaik fejlesztésére, jobb ügyfélélmény kialakítására szeretnék azokat fordítani.
Milyen megoldást kínál a Trūata erre a problémára?
A Trūata lehetővé teszi a vállalatok számára az üzleti növekedést, a hatékonyabb operatív működést és azt, hogy adatállományaikat bevételük növelésére tudják hasznosítani, mindezt úgy, hogy védik az ügyfeleik személyes adatait.
Ez a Trūata anonimizációs rendszerének köszönhető, amely lehetővé teszi az ügyfelek számára nagyobb mennyiségű adat pontosabb elemzését, mindez pedig segíti őket új ügyfelek szerzésében és a meglévő vásárlóik megtartásában. Ez megkönnyíti a hosszútávú munkát is, hiszen a GDPR korlátozásai nem vonatkoznak az úgynevezett nem személyes adatokra, és a Trūata ezeket használja elemzései során, így téve hatékonyabbá az ügyfelek marketing kiadásait.
Mindez a vásárlói bizalmat is megerősíti, mivel pontosan a személyes adatok védelme jelenti a Trūata megoldásának lényegét.
Szőnyi Ádám, a Mastercard európai kereskedelmi kapcsolataiért felelős alelnöke
Mi történik az anonimizáció során?
A folyamat során a kereskedők személyes jegyeiktől megtisztított és tokenizált adatokat küldenek el a Trūata részére. Ezt követően a Trūata a saját anonimizációs technológiájával további módosításokat végez, így biztosítva azt, hogy az adatokat biztosan ne lehessen később újra összekötni a vásárlókkal. A folyamat végén a Trūata ügyfelei egy biztonságos önkiszolgáló oldalon kérdezhetik le és elemezhetik ezeket az anonimizált adatokat és azokat az információkat, melyekkel később jobb termékeket és szolgáltatásokat hozhatnak létre, növelhetik a működési hatékonyságukat és akár új, információ alapú bevételi lehetőségekhez is jutnak.
A kereskedő utólag sem tudja összekötni a Trūata adatait konkrét vásárlói profilokkal?
Nem, hiszen a titkosítási folyamat során a Trūata törli az adatok pontos beazonosítást lehetővé tevő jegyeit. Az eredmény egy utólag nem beazonosítható adatállomány, amely a Trūata ügyfelei számára úgy teszi lehetővé az elemzést, hogy a vállalatoknak nem kell aggódniuk amiatt, hogy véletlenül azonosítható ügyféladatot használnak fel.
Milyen ügyfelek számára lehet hasznos a Trūata szolgáltatása?
A Mastercard Trūata szolgáltatása számos iparágon átívelő, felhőalapú megoldást nyújt, többek között a banki/pénzügyi, kereskedelmi, logisztikai, telekommunikációs, turisztikai, illetve autóipari szektor számára. Gyakorlatilag minden olyan szervezet számára megoldást jelent, amelyek személyes adatokkal dolgoznak, és felhasználóik adatait szeretnék biztonságban tudni.
Mit jelent a Trūataa Mastercard számára?
Több mint 50 éves fennállása óta a Mastercard mindig is a megbízhatóságot jelentette a felhasználók számára. Ez a bizalom a fogyasztók adatainak védelmére is kiterjed, hiszen a Mastercard nagy hangsúlyt fektet az adatbiztonságra. A Trūata szolgáltatás is hangsúlyozza a szakmai integritás és etika iránti mély elköteleződésünket.
Az adatelemzés elengedhetetlen az innovatív termékek és szolgáltatások kifejlesztéséhez. A Trūata-n keresztül olyan megoldást nyújtunk partnereinknek, mellyel számukra és felhasználóik számára is jobb szolgáltatások válnak elérhetővé.