Világszinten a töredékét sem veszik már a zenei cédéknek, de Adele hasít, mint forró kés a vajban.
Mindenki életében eljön az a pont, amikor az Adele-dalszövegek értelmet nyernek. Ez általában az a pont, ahol az ember közeli barátságba kerül Jim és Johnny feliratú üvegekkel, és sóhajtozik, mintha egy láthatatlan orvos állandóan egy hideg sztetoszkóppal hallgatózna rajta.
Na, Adele erre az állapotra egy teljes munkásságot épített fel, és milyen ügyesen! A Forbes becslése szerint a 2015-ben debütált „25” című albumával 2016-ban 80,5 millió dollárt szakított, ezzel ő nyerte a Grammy-díjra jelölt nők közül a legjobban kereső jelölt címet (és egyébként vasárnap éjjel a 2017-es Grammy-n is mindent megnyert, amire jelölve lett)
A 21 században zenei CD-t eladni majdnem akkora truváj, mint cilindert előhúzni egy nyúlból – nem is nagyon sikerül senkinek. A korábbi években a zenészek fő bevételi forrását a lemezeladások jelentették, a koncertek pedig már csak kiegészítőként szolgáltak – a torrentezés viszont véget vetett ennek, jelenleg az élő koncertélmény az egyetlen, amit nem lehet letölteni (még, helló VR!), és pont ezért turnézik mindenki úgy, mintha az élete múlna rajta – a lemezeladás mára édeskevés.
Kivéve, ha az ember Adele.
Az Analitycs@American egyik projektjében vizuálisan befogadható módon sikerült ábrázolni a diadalmenetet, és furfangosan Adeletycs névre keresztelték (az adatokat a Nielsen SoundScan 2000-2015-ös gyűjtéséből használták, Adele azóta további rekordokat döntött, ráadásul ezek a számok csak az Államokra és Kanadára vonatkoznak.)
2000-ben az amerikai lemezeladási listák tetején az NSYNC trónolt, a No Strings Attached című albumból 9,9 millió példány kelt el. Az sok. Az utolsó jó évet Usher zárta 2004-ben, 7,9 millió eladott példánnyal, majd 6 évig senki sem tudott nagyot villantani . Aztán megjelent Adele a 21 című albumával, begurult a mélybe, felgyújtotta az esőt, és olyan ügyesen hárfázott a világ szinglijeinek lelki húrjain, hogy azok boldogan fizettek az érzelmi hullámvasútért.
(Forrás:onlinebusiness.american.edu)
A „21” 2011-ben és 2012-ben is tarolt, az első évben 5,8 millió, a második évben 4,4 millió példány fogyott belőle. De az igazán durva számok 2015-ben jöttek. Négy évnyi hiátus után a „25” című album óriásit szakított. A megjelenés hetében az USA-ban vásárolt összes lemez 41 százaléka ez az album volt. Egy hát alatt több fogyott belőle, mint más zenészek cédéiből egy év alatt!
Egy átlagos napon a Jégvarázs c film zenéjét hatezer kétségbeesett szülő vásárolja meg – Adele ugyanezen a napon 122 ezer lemezt ad el.