A Qatar Airways azt állítja, Boeing 777 200-LR típusú repülőgépük teljesítette a világon a leghosszabb kereskedelmi járat rekordját. A távolság alapján mért, leghosszabb ideig üzemelő járatot most vita övezi – írja a Forbes.com. Qatar, első, katari fővárosból, Dohából Új-Zélandba, Aucklandba repülő járat 9032 mérföldet (14 535 kilométer) tett meg. Szombaton indult és hétfőn landolt.
Az Air India járata Delhi és San Francisco között repül, a két város között 8264 mérföld (13 300 kilométer) van. De az Air India járata kacskaringósan, 9389 mérföldet (15 110 kilométer) tesz meg, mert így kevesebb az ellenszél, és gyorsabban odaér, mint korábban. Ez a járat is Boeing 777-200.
A Katar QR0920 számú járata a tervek szerint 16 óra és 20 percet repült volna. De a New Zealand Herald nevű helyi újság szerint 15 perccel korábban érkezett. A visszafelé járatot 17 óra és 30 perc hosszúra tervezték, ez lett volna a világ leghosszabban repülő járata – az ellenszél miatt. A Doha-Auckland járat hosszabb, mint a 8819 mérföld hosszú Dubaj-Auckland közötti, ami a Qatar riválisa, az Emirates üzemeltet, szintén Boeing 777-200 LR-ekkel. De néhány Dubaj-Auckland járat több listában a világ leghosszabbjaként szerepel.
Távolságban egyik sem előzi meg a 9389 mérföldes Delhi-San Franciscót, amit az Air India üzemeltet. Az Air India korábban a sarkvidéki útvonalat repülte az Atlanti-óceán felett, 8264 mérföld hosszan. Októberben álltak át csendes-óceáni útvonalra, ami 14,5 órás, két órával rövidebb, mint az Atlanti-óceán felett repülni – akkor is, ha távolságra nagyobb (ellenszél, ugye – az ellenkezője pedig a hátszél szél, aminek fordított a hatása). “A Föld nyugatról keletre forog, a szelek ugyanezt az irányt követik” – nyilatkozta korábban az Air India munkatársa. Aki nyugatra repül, ellenszéllel számolhat, aki keletre, hátszéllel.