Nagy riválist kapnak az online kereskedelmi cégek, jól jön az új bevételi forrás a Facebooknak.
Belekóstol az e-kereskedelembe az Instagram, közvetlenül az applikációból lehet majd vásárolni – jelentette be a közösségi oldal sajtóközleményben a honlapján. Az új funkció Checkout névre hallgat, és már március 19-től tesztelik olyan ruházati cégekkel, mint a Nike vagy a Revolve divatoldal.
Vishal Shah, a fotómegosztó platform termékfejlesztési vezetője szerint
az Instagram ezzel egy jelentős új bevételi csatornát alakíthat ki a hirdetési bevételeken túl.
Az Instagram Checkout felülete. Fotó: Instagram
Instagram az egyik legkedveltebb közösségi platform a trendérzékeny fiatalok körében, rengeteg divat-, dizájn- és kozmetikai márka, valamint influenszer használja termékek hirdetésére, még több felhasználó számára pedig fontos inspirációs forrás vásárlás esetén. Azzal, hogy egy köztes lépést, a webshopba való átirányítást kiiktatja az oldal, saját platformjára terelheti a vásárlókat. A fizetési lehetőségek terén aVisa, Mastercard, Discover és a PayPal közül választani.
Az anyavállalat Facebook már többször próbálkozott az e-kereskedelmi üzletág kialakításával, változó sikerrel. Miután a Facebook hirdetési bevételeinek növekedési üteme lassul, egyre inkább rá van utalva arra, hogy monetizálja a tulajdonában lévő egyéb közösségi oldalak felhasználói bázisát, például az Instagramon, a Whatsappon vagy a Messengeren.
Borítókép: Instagram