Szabadság, intimitás

Most akkor a koronavírus. Addig sem kell klímaszorongani és a populizmus terjedése, a menekültek áradata miatt aggódni. (Rád nem vonatkozó szorongás igény szerint kihúzható.) A vírus előnye, hogy közelebb van, […]

Bővebben

Fotó: Oleg Laptev // Unsplash

Zuhan az IKEA nyeresége, de makacsul tartják a stratégiát

A svéd bútoróriás inkább túlél pár nehéz évet, de nem módosít a stratégiáján: a jövőben a cég teljes átalakítása és az online vásárlás bevezetése a cél.

A The Guardian cikke szerint a vállalat nyeresége az elmúlt egy évben 36 százalékkal esett vissza, a céget üzemeltető Ingka adózás előtti nyeresége ezzel 2,1 millió euró lett. (Az Ingka Csoport egyike annak a 11 különböző vállalatcsoportnak, amelyek IKEA értékesítési csatornákkal rendelkeznek.)

Az eladások ugyan 2 százalékkal 37 milliárd euróra nőttek, ám a a cég 2,8 millió eurót költött az új beruházásokra, emiatt az éves nyereség több mint harmadára esett vissza.

A legnagyobb tételt a 14 új központ jelenti, melyek az online eladásokat fogják kiszolgálni Az átalakítás és az erősödő online vásárlói rendszer kialakítása miatt a világszerte 16000 alkalmazottat foglalkoztató IKEA egy hete már azt is bejelentette, hogy 7500 munkahelyet felszámol.

A történéseket és a nyereségcsökkenést az Ingka vezérigazgatója is kommentálta. Juvencio Maeztu elismerte, hogy a profiton meglátszik, hogy sokat költenek az átalakításokra, ám ennek ellenére sem szeretnének letérni az útról.

„A beruházások hatással voltak az eredményeinkre, de ez egy tudatos döntés volt. Inkább rászánunk három nehéz évet arra, hogy a következő hetvenöt évben jobb eredmények születhessenek.”

 

Fotó: Oleg Laptev // Unsplash

Oszd meg!