Szabadság, intimitás

Most akkor a koronavírus. Addig sem kell klímaszorongani és a populizmus terjedése, a menekültek áradata miatt aggódni. (Rád nem vonatkozó szorongás igény szerint kihúzható.) A vírus előnye, hogy közelebb van, […]

Bővebben

5 ok, amiért most érdemes Youtube-csatornát indítani!

A Youtube havi kétmilliárd nézőt számlál, és ebben a percben is, amíg ezt a bevezetőt olvasod, nagyjából 500 órányi videóanyagot töltenek fel a felhasználók a platformra. Ebben a cikkben 5 okot ismerhetsz meg, hogy miért érdemes most Youtube csatornát indítanod!

Miért pont a Youtube?

Mielőtt belevágunk, hogy miért is érdemes ilyen csatornát indítani, elsőként következzen néhány adat arról, hogy miért pont ezen a felületen érdemes dolgozni!

  • 2021-ben az internetes videó forgalom 21 százalékát már a Youtube teszi ki
  • A Youtube a világ 2. leglátogatottabb oldala
  • A videók 12-szer több megosztást generálnak a közösségi médiában, mint a képek és szövegek együttvéve
  • A nézők 27 százaléka hetente több mint 10 órányi tartalmat fogyaszt
  • Egy átlagos néző 9.77 csatornát tekint meg naponta

1. Szakértői márkát építesz

A videó az egyik legjobb eszköze a szakértői márkaépítésnek vagy a személyes brand építésének, hiszen a videók segítségével minden érzékszervre egyszerre tudunk hatni. Hallják a hangunkat, látják a gesztikulációnkat, tudunk játszani a hanglejtéssel, utólag a vágással, a zenével, az effektekkel és a feliratokkal is.

Rengeteg lehetőségünk van arra, hogy egy üzenetet hatékonyan átadjunk a nézőknek, emiatt sokkal inkább ki tud alakulni egy bizalom, hogy miért is dolgozzanak velünk.

2. Erősíted a Google találati listáján elfoglalt pozíciód

A Youtube a világ második legnagyobb keresőmotorja, videós platformok között pedig az első. 2006-ban vásárolta meg a Google, és évről-évre nagyobb szerepet kap a keresőoptimalizálásban.

Sok esetben a videóiddal a Google keresőjében megelőzheted a már nagyon jól megírt és optimalizált, korábbi szöveges tartalmakat is.

Hogyan javíts a Youtube videóid rangsorolásán?

  • Készíts egy konkrét kulcsszó köré épített címet, leírást és címkéket!
  • Mondd ki a kulcsszót a videóban!
  • Másold be az átiratot a videó leírásához!
  • Állíts be videófejezeteket címek és időbélyegek segítségével!
  • Válassz megnyerő indexképet!

3. Minden eszköz a rendelkezésedre áll

A zsebedben lapuló okostelefonnal már bátran elindulhatsz a tartalomkészítés világában. A mai telefonok minden lehetőséget biztosítanak a videózáshoz és a vlogok készítéséhez.

Mi jelenthetett eddig akadályt a videózásban?

  • Sávszélesség. Akár otthoni vagy mobilinteretről van szó, szerencsére a felhasználók már bárhonnan gond nélkül, akadozásmentesen megtekinthetik a videóid.
  • Kamera minősége. Napjainkban a 10-12+ megapixeles kamerákkal felszerelt telefonok már bőven biztosítják a videózáshoz, vlogoláshoz megfelelő képminőséget.

Mire fordíts kiemelt figyelmet?

Habár a telefonoddal szinte mindent lefedhetsz, az alábbi két dologra minden videódban figyelj oda:

Fényminőség

A jó megvilágítás kiemelten fontos a videók esetén. Sokkal többet jelent a láthatóságnál, hiszen a fényekkel számtalan érzést kiválthatsz a nézőidből. Irányíthatod a figyelmüket, például a videódban bemutatott emberekre vagy tárgyakra.

Hangminőség

Meglepőnek tűnhet, de a tiszta hangzás sokkal fontosabb, mint a vizuális tartalom. A gyengébb képminőség ellenére fennmaradhat a nézők érdeklődése, ha a hanganyag értékes információkat nyújt számukra.

4. Fejleszted a személyiséged

A személyes fejlődésnek és a kommunikáció csiszolásának az egyik legcélravezetőbb módja az audiovizuális tartalmak gyártása. Visszanézheted magad, meghallgathatod a szövegeid, és persze visszajelzéseket kaphatsz a barátaidtól és a nézőidtől is.

Ha már felszabadultan és kellő rutinnal állsz a feladathoz, csak önmagad átadására és az értékteremtésre kell koncentrálnod. Az első néhány videó készítésekor természetes, hogy mindenki izgul. Szerencsére egy kis gyakorlással végleg búcsút inthetsz a lámpaláznak.

Hogyan küzdheted le a lámpalázat?

  • Fogadd el, hogy tökéletes videó nem létezik! Minden tartalomban találni hibát. A közönségeddel akkor alakíthatsz ki remek kapcsolatot, ha önmagad adod, és szenvedéllyel beszélsz a szakmád vagy hobbid iránt. A botlások már mellékesek, hiszen a tartalmad gördülékenységének köszönhetően mindenki azonnal túllép rajtuk.
  • Gyakorolj a tükör előtt! Tanácsos elsősorban a kézgesztusokra figyelned. Beszéd közben jelezd a kezeiddel a mondandód hangsúlyát. Így remekül átadhatod az érzéseid a képernyő előtt ülőknek. Továbbá érdemes egy kicsit távolabb ülni a kamerától, hogy a nézők a teljes testbeszéded láthassák.
  • Írj forgatókönyvet! Persze nem kell elsőre Christopher Nolan-szintű szkriptet készítened, de mindenképpen tanácsos összeírni a videód felépítését és a legfontosabb gondolataid.

5. Hitelességet és kapcsolatokat építesz

A videózás az egyik leghatékonyabb módja a szakmai hitelesség felépítésének és a kapcsolatépítésnek is. Minőségi tartalom készítésével olyan embereket vonz majd a csatornád, akikkel gyümölcsöző üzleti vagy akár baráti kapcsolatot is kialakíthatsz a jövőben.

Végezetül ne feledd: hitelessé pedig az válik a nézők szemében, aki őszinte, következetes, önzetlen, értéket adó és pozitív!

A Youtube-videózásba tehát 2021-ben is érdemes belevágni. Könnyen építhetsz szakértői vagy személyes brandet, a Google keresőben is tarolhatsz, szinte mindent megoldhatsz a telefonoddal, és a személyiséged fejlesztése mellett a kapcsolati hálód is remekül szőheted.

Dallos Zoltán
vállalkozó, kommunikáció- és márkaépítés szakértő

A vendégszerzők külsős szakértők, nem a szerkesztőség tagjai, véleményük nem feltétlenül tükrözi a Forbesét.

Borítókép: Cardmapr.nl / Unsplash

Oszd meg!