Újabb akvizíciót zárt le a Waberer’s Csoport, ezzel beléptek egy speciális szállítmányozási szegmensbe.
A Waberer’s 51 százalékos részesedést szerzett a Petrolsped Csoportban, jelentette be a felvásárló. A megállapodás már tavaly nyáron megszületett, az üzletet most zárták le hivatalosan.
Miért szálltak be? A Petrolsped fontos szereplője a vasúti logisztikai piacnak. Vannak olyan speciális szegmensek, amelyek előszeretettel használják a vasutat (agrár- és építőipari termékek, például). A Waberer’s stratégiája, hogy multimodális szolgáltatási portfóliót alakítson ki. Ez azt jelenti, hogy adott árut több fajta fuvarozási módon is tudnak szállítani. A kamionjairól ismert cég tehát terjeszkedik, fontos szereplő lesz vasúton is.
Mit vettek? A Petrolsped Csoport – részben saját vasúti járművekkel – döntően Magyarország és Románia területére fókuszálva nyújt kötöttpályás szállítmányozási szolgáltatásokat közvetlenül, valamint lányvállalatain (Pultrans és PSP Cargo Romania) keresztül. Az eddigi többségi tulajdonos Kelényi Zsolt és Nagy Béla volt.
Mit szállítanak? A vállalat által szállított főbb árucsoportok közé tartoznak többek között a mezőgazdasági termékek, az építőipar vagy erőművek nyersanyagai, olajtermékek és járművek. Emellett egy korszerű intermodális terminál építésének végső fázisában van Dél-Magyarországon, amely várhatóan már 2024-től alapot jelenthet a Balkán és Nyugat-Európa közötti intermodális fuvarozás támogatásához. A Petrolsped Csoport 2022-ben 21 milliárd forintos konszolidált árbevételt ért el, adózott eredménye 1,4 milliárd volt.
Kontextus. A Waberer’s fő tulajdonosa a Forbes-listán debütáló Tiborcz István. A logisztikai cégbe tavaly év végén szállt be a Mol, Jelinek Dániel részvénycsomagjának egy részét vették meg.
Érdekesség. A Petrolsped csoport kiszállt 2020-ban a legnagyobb magyar magánvasúti cégből. Az MMV Magánvasút Zrt-t végül az az Illés Holding kebelezte be, ami később a Waberer’s-re is ajánlatott tett (ebből az üzletből viszont nem lett semmi).