472 millió forintos bírságott rótt ki a Viagogo jegyértékesítő platform svájci üzemeltetőjére a Gazdasági Versenyhivatal. A fogyasztókat megtévesztő és pszichés nyomás alá helyező, tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatokra hivatkozik a Versenyhivatal közleménye.
2019 vége óta folytatott vizsgálatot a Viagogo jegyértékesítő platform működtetőivel szemben a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) számos fogyasztói panasz hatására. A most zárult eljárás szerint a Viagogo portál több szempontból is tisztességtelen gyakorlatot folytatott a fogyasztókkal szemben.
„A vizsgálat feltárta, hogy a Viagogo platformja időszerűtlenül tájékoztatta felhasználóit a fizetendő vételárról és az átváltási árfolyamról.
A vásárlás folyamata során ugyanis a jegyárakra számtalan további, egymást részben átfedő tétel rakódott, amelyekkel a fogyasztók csepegtetve, zavaros módon szembesülhettek.
Emellett a ténylegesen alkalmazott devizaátváltási árfolyam egyes esetekben csak akkor derült ki a felhasználók számára, amikor a szolgáltató megterhelte bankkártyájukat a végösszeggel” – áll a Versenyhivatal közleményében.
A GVH továbbá nehezményezte, hogy a portál a jegyvásárlás során folyamatosan sürgető üzenetekkel helyezte pszichés noymás alá a fogyasztókat.
A módszer jogellenes, agresszív kereskedelmi gyakorlatnak minősül, mivel megzavarja a nyugodt és megfontolt döntési folyamatot.
A 472 milliós versenyfelügyeleti bírságot továbbá azért is rótták a Viagogo nyakába, mert az nem tette egyértelművé, hogy csak közvetítőként árulja a jegyeket – ez pedig sok fogyasztót érintett negatívan, amikor méregdrága, de hamis koncertjegyekhez jutottak a vásárlások során.
A pénzbírság mellett a döntés megtiltotta a jogsértő gyakorlatok folytatását és arra kötelezte a vállalkozást, hogy 100 napon belül igazolja a hatóság felé a felszámolásukat.
Borítókép: Rhys A. // Flickr