Szabadság, intimitás

Most akkor a koronavírus. Addig sem kell klímaszorongani és a populizmus terjedése, a menekültek áradata miatt aggódni. (Rád nem vonatkozó szorongás igény szerint kihúzható.) A vírus előnye, hogy közelebb van, […]

Bővebben

Van egy ország, ahol gyakorlatilag ingyen lehet elektromos autót kapni

Az államok kinyitották a pénzcsapot, hogy felpörgessék az elektromosautó-eladásokat. Több szomszédos ország is lepipálja a magyar állam 2,5 milliós támogatását.

Jól jár, aki most akar autót vásárolni Európában. A koronavírus nyomán kialakuló válság és a zöld törekvések miatt az államok bőkezű kedvezményekkel igyekeznek vásárlásra bírni az embereket.

Németországban odáig merészkedtek, hogy akár ingyen is új elektromos autóhoz lehet jutni: a Bloomberg szúrta ki, hogy egy 50 szalont tömörítő német lánc, az Autohaus Konig

olyan lízingkonstrukcióval dobta piacra a Renault Zoe városi kisautót, aminél a teljes havi lízingdíj kijön az állami támogatásból.

„Nem meglepő, hogy alig 20 nap alatt háromezren érdeklődtek, és már 300 szerződést írtak alá. „Ha több értékesítőnk lenne, még ennél is több autót adtunk volna el” – nyilatkozta Wolfgang Huber, a berlini szalon vezetője, aki korábban Facebook-posztban nyugtatta az érdeklődőket, hogy legyenek türelemmel. Számítottunk rá, hogy megnövekszik az érdeklődés az állami kedvezmények miatt, de ez teljesen ledöbbentett minket.”

Kinyitották a pénztárcát az államok

A koronavírus legnagyobb vesztesei között van az autóipar, az eladások bezuhantak, a kormányok pedig támogatással igyekeznek autóvásárlásra noszogatni az embereket. A Bloomberg gyűjtése alapján Szingapúr adja a leggálánsabb támogatást, átszámítva 4,5 millió forintnál is többet spórolhat a vásárló, ha elektromos autót vesz.

Némiképp meglepő, hogy a Magyarországgal egy régiójába tartozó országok kifejezetten magas kedvezményt adnak még világviszonylatban is.

Szlovéniában 2,6 millió, Szlovákiában 2,7 millió, Lengyelországban 3,1 millió, Romániában 3,4 millió forint a maximálisan igénybe vehető támogatás. Horvátország még rajtuk is túltesz a 3,6 millió forintnak megfelelő felső kerettel.

Magyarországon május végén jelentették be az új támogatási rendszert, amiről a Forbes.hu oldalán is beszámoltunk. Az állam összesen 5 milliárd forintos keretet különített el erre, a korábbival ellentétben három sávot különítettek el a kedvezményeknél, hogy az olcsóbb elektromos autók felé tereljék a vásárlókat. A vissza nem térítendő támogatás összege:

  • 11 millió forintos beszerzési ár alatt maximum 2,5 millió forint
  • 11 és 15 milliós ár között maximálisan 500 ezer forint lehet
  • míg 15 millió forintnál drágább autókra nem jár támogatás.

“Minél messzebbre nézel hátra, annál messzebbre látsz előre.”