A Hungary Airlines 2024 decemberében már járatot tervez indítani Hong Kongba. Azt nem tudni, ez utasszállító vagy cargo légi járat lesz-e.
Mi történik? Új magyar légitársaság jön létre kínai hátszéllel, Hungary Airlines néven – számolt be a Budflyer szakportál.
Mi vezetett idáig? Az Új Szemle kínai-magyar híroldal számolt be arról, hogy november 27-én a Pekingben megrendezett Chain Expón Magyarország standjánál Duan Bo, a Hungary Airlines elnöke és Gao Sixiang, a Boeing keresekedelmi repülőgépeinek a globális értékesítési alelnöke megállapodást írt alá jövőbeni repülőgépek beszerzéséről. Az együttműködési megállapodás a hírek szerint 100 darab b737-es max típusú repülőgépről szól.
De mit jelent ez? A megállapodás segíti a Hungary Airlines utasflottájának bővítését, amivel több közvetlen járatot nyithat Közép-Kelet-Európában, valamint Kínába – írta a Budflyer. A légitársaság pedig Budapestet csomóponti repülőtérként használná. „Az ország stratégiai elhelyezkedése, valamint a magasan fejlett infrastruktúra és az innováció és az együttműködés előmozdítása iránti elkötelezettség teszi Magyarországot természetes híddá Kelet és Nyugat között” – mondta Jenai Gábor, a Magyar Exportfejlesztési Ügynökség igazgatója.
Mit lehet még tudni? A Portfolio azt írja, az Opten adatai szerint 2021 májusában jött létre a Hungary Airlines nevű vállalat, fő tevékenysége légi áruszállítás, légi személyszállítás tevékenységet egyelőre nem találtunk a társaság tevékenységei között. A vállalat ügyvezetője Wu Jiang és Duan Bo. Idén májusban váltott nevet a vállalat, ekkor lett Hungary Airlines Kft., ezt megelőzően Universal Translink Airline Hungary Kft. volt, majd 2023-ban Hungary Cargo Airlines Kft. lett. Tulajdonosa a Pekingben bejegyzett UTL (Beijing) Digital Logistics Co. Ltd.