Szabadság, intimitás

Most akkor a koronavírus. Addig sem kell klímaszorongani és a populizmus terjedése, a menekültek áradata miatt aggódni. (Rád nem vonatkozó szorongás igény szerint kihúzható.) A vírus előnye, hogy közelebb van, […]

Bővebben

Új honlap segít eligazodni a vállalkozóknak a járványügyi helyzetben: teszteltük

Kevésbé bravúros dizájn, de meglepően hasznos információk egy helyen: röviden így foglalható össze az a vállalkozói információs portál, amely tegnap, a kormány bejelentésével összhangban kezdte meg működését.

A VALI (Vállalkozói Információk) honlap négy menüpont alatt szolgáltat információkat:

  • hírek
  • kérdések és válaszok
  • szakértői segítség
  • képzések

A hírek menüpont alatt az aznap történt legfontosabb, vállalkozókat is érintő 2-3 hírt találjuk, egészen március elejéig visszamenően. A hírek címei alatt kulcsszavas kereső is segít szűrni, hogy megtaláljuk a minket érdeklő szektorokat, illetve intézkedéseket.

A bal oldali menüsávban szintén szűrhetjük a híreket témakörök (adózás, állami és uniós források, likviditás, munkajog) és a leggyakoribb kulcsszavak (kormánydöntések, munkahelymegtartó támogatások, beszállítói láncok, hitel- és tőketörlesztés, foglalkoztatás megszűnés-átalakítás) alapján.

A design egyszerű, de az információkhoz tényleg gyorsan hozzá lehet jutni.

A kérdések és válaszok menüpont alatt a fent említett négy témakör (adózás, állami és uniós források, likviditás, munkajog) alapján csoportosítva találunk információt. Tényleg érdemes böngészni, csak a munka munkajog alatt 66 ilyen Q&A található, köztük több foglalkozik például a szállítmányozással, a védőeszközök viselésével, hogy mi a teendő akkor, ha alapanyag hiányában leáll a gyár, vagy például arról, hogy jogosult-e a munkáltató testhőmérséklet-mérést végezni a munkába lépés előtt. (A válasz: igen.) A GYIK menüpont a honlap egyik legjobb fejlesztése, nagyon átfogó és alapos információs bázis.

Érdemes a kérdés-válaszok között böngészni, de akár rá is kereshetünk a minket érdeklő témakörre

A szakértői segítség menüpont alatt alapvetően három típusú segítséget kapunk. A sablonok menüpont olyan munkajogi dokumentumokat tartalmaz, amelyekre a mostani helyzetben gyakran lehet szükség: tájékoztató az otthoni munkavégzés elrendeléséről, megállapodás a szabadság elrendeléséről, megállapodás a fizetés nélküli szabadság kiadásáról, megállapodás a részmunkaidőről stb. A lényeg, hogy a dokumentumok segítségével a vállalkozások időt és jogi költséget takaríthatnak meg a mostanában gyakran használt dokumentumokkal.

A szakértői anyagok alatt a fenti négy témakörben találunk összefoglaló anyagokat a koronavírus járvány munkajogától kezdve a Magyar Multi Programig. A harmadik menüpontban minősített tanácsadók közül lehet válogatni.

A képzések menüpont alatt többek között név és óraszám alapján is lehet a legkülönbözőbb képzések között válogatni, név vagy akár óraszám alapján is.

Amennyiben valakinek kérdése maradt, a név, az email-cím és a témakör megadásával üzenetet is írhat a honlap üzemeltetőinek.

A honlap az Innovációs és Technológiai Minisztérium, a Pénzügyminisztérium, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal, a Pwc és a KPMG szakmai partnerségével, az Iparfejlesztési Közhasznú Nonprofit Kft. (IFKA) vezetésével jött létre.

Az IFKA sajtóirodája kérdésünkre elmondta, hogy a portál mindössze kilenc nap alatt készült el, és folyamatosan frissül a vállalkozások számára releváns tartalmakkal. Hamarosan elérhető lesz például egy új menüpont, amely a hitel- és tőkeforrásokról nyújt tájékoztatást a vállalkozások számára. A portálra másfél nap alatt több mint 150 kérdés érkezett be, melyeket munkanapokon 72 órán belül válaszolnak meg, és

a honlapon két nap alatt több mint 80 ezer kattintás történt.

A honlap ezen a linken keresztül érhető el.

 

„A világ egy könyv és aki nem utazik, az csak egyetlen lapját olvassa el”