Celebek & üzlet = Forbes-nyár

Majka és Hajós András az ország két szegletében nőttek fel. András pesti, újlipótvárosi úrifiú, Majka ózdi vagány. Közös címlapinterjújuk egy jelentős része mégis arról szól, miért lettek jóbarátok, miért köti […]

forbes_cover_aug_hq

Bővebben

souldrops_range_desktop_cover

„Tudtuk, hogy úgy kell kinéznie, hogy leugorjon a polcról!”

Oszd meg!

Itt a Souldrops, hosszú idő után az első magyar mosó-és tisztítószer. Környezetbarát, és a legjobb minőséggel konkurálnak.

Bóna Richárd 17 évet dolgozott egy olajipari multinál, ahol mindenféle pozíciót betöltött, a lokáltól a globál előtagig bezárólag – „csak akasztott ember nem voltam” – mondja ő. Aztán szép napon rájött, hogy úgy kiégett, mint egy ausztrál bozót. A kivezető út egy vállalkozás elindítása lett volna, már régóta érett benne az elhatározás, de a véletlen szerencse kellett ahhoz, hogy ez meg is valósuljon.
Egy kolléganőjével beszélgetett a terveiről, amikor kiderült, hogy a nő férje egy ügyes vegyész. Össze is hozott egy találkozót Richárddal, és gyorsan kiderült, hogy egy húron pendülnek Gyimóthy Gáborral (a férj). „Ő nem annyira a szavak vagy a tárgyalások embere, de zseniális szakember” – mondja Richárd.

 

souldrops_csoportep

Lukács Ádám, Bóna Richárd, Gyimóthy Gábor

A kezdő ötlet a business-to-business molekulafejlesztés lett volna. Mivel Richárd kellően hosszú ideig dolgozott óriáscégnek, pontosan tudta, hogy hol vannak azok a pontok, ahol meg lehet őket előzni. „Rájöttünk, hogy meg tudjuk oldani a fogyasztóknak történő értékesítést is, és a termékbevezetés sokkal gyorsabb lehet, hiszen nincs az a multis háttér, ami miatt külföldi engedélyekre kéne várni.”

A befektetőt a harmadik cégtárson, Lukács Ádámon keresztül találták meg. Ádám korábban is foglalkozott pályázatokkal, az ő ötlete volt, hogy ne sima, 20-25 milliós befektetésre célozzanak, hanem próbáljanak megakasztani egy kockázatitőke-befektetőt. Így került képbe az Hiventures állami kockázati tőkealap-kezelő. „Első körben meg kellett győzni az alapot, hogy képesek vagyunk a vállalásainkat tartani, hogy mi vagyunk azok a srácok, akik végig is tudják vinni, amit kitaláltak.” Richárd szerint a bankkal egyszerre könnyű és nehéz együtt dolgozni.
„Rugalmasak voltak, együtt alakítottuk ki azokat a mérföldköveket, amiket el kell érnünk ahhoz, hogy lehívhassuk a következő összeget, viszont amit leírtunk papírra, attól 0 százalékban térhetünk el.” – mondja Richárd. A befektetett összeg több mint kétszázmillió forint volt, de Richárdék optimisták, szerinte akár már egy év után megtérülhet a befektetés. „Nem titkolt célunk, hogy kivásároljuk majd a Hiventurest”.

A forbes.hu kérdésére Kisgergely Kornél, a Hiventures vezérigazgatója elmondta: “Örülünk, hogy a Souldrops kapcsán egy társadalmilag is hasznos magyar vállalkozás fejlődésében vehetünk részt. A befektetési döntésben az alapítók hozzáállása és szakmai hátterének köszönhető nem mindennapi termékfejlesztésnek, illetve jövőbeni növekedési potenciálnak is jelentős szerepe volt.”

Import molekula

A mosószer összetétele kőolajszármazéktól mentes, szóval a bolygó már mindenképpen jól jön ki a vállalkozásból. A termék fejlesztése közel egy évet vett igénybe, ráadásul van egy molekula, amit csak az Államokból tudnak importálni. „Az Ariel minőséget kell hoznunk, de Eco label minőségben” – jelenti ki Richárd. De az összetevők miatt csak a nagyon tudatos vásárlók vesznek meg bármit is, és ezzel ők is tisztában vannak, úgyhogy rámentek a designra – meg az árra.

„Ez az ipar rendkívül konzervatív. A tisztítószerek, mosószerek csomagolása, formája alig változott a nyolcvanas évek óta, mindenki a Barátok közt epizódok közötti műsorsávban tolja inkább a reklámokat, magára a termékdesignra nem költenek. Tudtuk, hogy nekünk nem lesz többszáz millió forintunk ilyen sulykolós reklámokra, úgyhogy olyan designt kellett találnunk, ami leugrik a polcról”

souldroppppp0

A Souldrops a piacon legmagasabb minőséget mutató Ariel mellé akar felzárkózni, de árazásban alatta maradnak. „Jelenleg az Ariel és a Persil a legdrágább, a középárasnak a Henkeltől a Tomi mondható. Mi egy kicsit a Tomi fölé, de az Ariel alá lőttük be árainkat.” -mondta az ügyvezető igazgató.

 

souldropps

A következő lépcső a külföldi terjeszkedés lehet. Most még csak a Tesco üzleteiben lehet kapni a termékeket, de ha a következő pár hónapban azokat a számokat hozzák, amiket a Tesco elvár, akkor az üzletlánc már jelezte, hogy négy másik országban is a polcokra tennék a Souldrops termékeket.

Kipróbáltuk

Amikor a Souldrops két mintaterméke megérkezett az asztalomra, a szerkesztőség tagjai egyből gyanakodva méregetni kezdték a kissé minimalista, enyhén molett, de határozottan egyedi kinézetű palackokat – a színvilág tényleg horogra akasztja az ember szemét, de mivel eddig minden mosószeres flakon egyformán nézett ki, elsőre meg nem mondta róla senki, hogy mit tartalmaz – egy tipp szerint még akár gyúrós fehérjeport is lehetne árulni benne.

Az illat abszolút kellemes, bár nem agresszív, teregetés után nem éreztem azt, hogy a szobába lépve egy aromakamrás csakratisztításra jöttem. Plusz pont, hogy hazai, meg az, hogy nincs benne kőolajszármazék.

Rikítónak rikító, szokatlannak szokatlan, biztos, hogy leugrik a polcról – a kérdés csak az, hogy elkapják-e a vásárlók, mi szurkolunk neki!

Ezeket láttad?
Címkefelhő