Hét éve működik Budapesten a Padthai Wokbar és jelenleg hét étteremmel vannak jelen a fővárosban, most viszont ugranak egy nagyot- hétvégén nyitották Győrben az első vidéki éttermüket.
A Padthai a kezdetek óta arra gyúr, hogy nemzetközi piacra is lépjen. “A magyar piacon limitáltak a lehetőségeink, még tervezünk nyitni éttermeket, de a hosszútávú cél a külföldi terjeszkedés.” – mondta Kanóczky Máté, az étteremlánc társalapítója. Szerinte a Győr belvárosában található Árkád üzletközpont emiatt jó döntés az új egység megnyitására. “Viszonylag kicsi a rizikó a plázás éttermekben, és azt gondolom, hogy Győr az egyik legjobb a vásárlóképességet tekintve a vidéki nagyvárosok közül, nem utolsó sorban pedig közelebb van a nyugati határhoz” – summázza.
Az étterem megnyitása egy kicsit többe került, mint a budapesti lokációké, mert a személyzetet el is kell szállásolni, és a menedzsereket is a fővárosból delegálják. Az új egységek indításával a Padthai-hálózat több mint háromszáz embert fog foglalkoztatni.
Tőzsdére vinné és régiós céget csinálna a Padthai Wokbarból a 28 éves magyar fiatal
A másik nagy lépés a házhozszállítás beindítása volt a fővárosban, ettől nagyon sokáig ódzkodtak. „Sokáig elzárkóztunk a házhozszállítástól, de aztán a vásárlói igényeket figyelembe véve, illetve a rendszeresen érkező visszajelzések alapján éreztük, hogy érdemes lenne elindítanunk a padthai házhozszállítását. Azonban kizárólag a profit reményében nem szerettük volna megtenni ezt a lépést. Alapelvünk, hogy minden vásárló frissen, a legjobb minőségben kapja meg az ételt és ahhoz, hogy ezt a kiszállított fogások kapcsán is biztosítani tudjuk, várnunk kellett a megfelelő partnerre. Végül megtaláltuk a Woltot, akik azt a minőséget és színvonalat képviselik ebben az üzletágban, mint mi” – tette hozzá a társalapító.
A házhozszállítási opciónál kivettek több terméket is, amit az étteremben amúgy kínálnak, köztük a leveseket és a palacsintákat, mert ezek frissességét már nem tudták volna garantálni (cserébe előrukkoltak egy saját poharas desszerttel).
Susánszky Ádám, a Zing Burger alapítója szerint most érett meg a vidéki gazdasági helyzet arra, hogy a belvárosi fast casual éttermek terjeszkedni kezdjenek. A Zing közel két éve kezdte a franchise-rendszerét kidolgozni, az első éttermet az Oktogonon adták át a partnernek, és hamarosan ők is nyitnak két újabb lokációt, egyet a Kálvin téren, és egy most még meg nem nevezett vidéki helyszínen.
“Azokban a nagyvárosokban, ahol van például egyetem, százezer feletti a lélekszám, vagy van a közelben autópálya, van vásárlóerő is”
– mondta a Forbesnak az alapító. Szerinte egy franchise-ban gondolkozó, növekvő cégnek azt kell eldöntenie, hogy befektetőt keres, vagy olyan partnert, aki beletesz munkát is. Ők az utóbbi mellett döntöttek. “Nekünk az a fontos, és ezt már régóta tudom, hogy olyan üzemeltető partnereink legyenek, akik lehetőleg helyiek, és folyamatosan ott vannak az étteremben, örülnek a vevőnek, és a legjobb ügyfélélményt akarják nyújtani.” A Zing kétféle modellben kínálja a licenszet, az egyiket már 50 ezer euróért is, míg a másikat 150-250 ezer euróért, az elsőre 2, míg a drágább verzióra másfél év megtérülési időt számolnak. “A legnagyobb buktató az lehet, ha valaki csak befektetésként tekint erre, hogy hoz 20-40 százalék hasznot a beletett pénz, de egyébként hetente maximum néhány órát akar bejárni dolgozni.
Nyitólapi kép: Orbital Strangers