Szabadság, intimitás

Most akkor a koronavírus. Addig sem kell klímaszorongani és a populizmus terjedése, a menekültek áradata miatt aggódni. (Rád nem vonatkozó szorongás igény szerint kihúzható.) A vírus előnye, hogy közelebb van, […]

Bővebben

Berobbant az ételmentő magyar startup, sorba állnak náluk a befektetők

Lelkes egyetemistákból álló startupként indult tavaly a Munch.hu: az ételmentő applikációt fejlesztő vállalkozásnak már 20 000 felhasználója van, és rapid terjeszkedésbe kezdtek a magyarországi nagyvárosokban, de a régiós piacot is kiszemelték – Galambos Márton, a Forbes főszerkesztője a Munch egyik alapítójával, Wettstein Alberttel beszélgetett a szokásos csütörtöki 17:30-as Forbes Élőben.

A Munch applikációban a vendéglátóhelyeken, cukrászdákban, pékségekben megmaradt azon ételeket lehet lefoglalni, amelyek jobb híján eddig a kukába kerültek, mert aznap már nem tudták eladni, és másnap sem lehet értékesíteni őket. Az app-ban legalább 40, de jellemzően ennél nagyobb kedvezmény van az adott termékre, amelyet reggel kell lefoglalni.

Ezzel a vendéglátóhelyek is csökkenthetik a veszteségüket, és bár „az éttermek nem ebből fognak meggazdagodni”, egy sokkal fenntarthatóbb gasztronómiai kultúrát eredményez ez a rendszer – mondja Wettstein Albert. Az, hogy jelentős eredményeket érjenek el az ételpazarlás csökkentésében, csak úgy működhet, ha gazdasági, környezeti és szociális szempontból is fenntartható a modell; utóbbi kapcsán éppen az Élelmiszerbankkal dolgoznak egy stratégiai partnerségen – ismertette a Munch „hitvallását”.

A vállalkozás egyébként már most is rendszeresen juttat ételcsomagokat a rászorulóknak. Nem ez az elsődleges cél, de ezzel enyhíteni tudják azt az ellentmondást, hogy a szükségesnél több étel keletkezik, miközben sokan nélkülöznek.

A Munch alaptói, Zwecker Bence, Zsoldos Botond, Wettstein Albert és Perepelica Kirill. Fotó: Sebestyén László

A kuka helyett dobják fel a Munch-ra

Albert elmondta, hogy már 20 ezren töltötték le az appot, amelyben azok tudnak Munchot rendelni, akiknek sétatávolságra van egy Munch-lelőhely. Jelenleg 150 vendéglátóhellyel vannak kapcsolatban, Budapest mellett Szegeden, Győrben, Sopronban is vannak partnereik, és hamarosan a többi városban is megjelennek. „Ahol ételfelesleg van, ott ne a kukába dobják, hanem dobják fel a Munchra.” 

A kezdeti egyetemista csapat lelkesedése továbbra is a régi, de a bővüléssel mostanra egy professzionális működést kellett kialakítani. Itt az a hitvallásuk, hogy „legyen meg a professzionalizmus, mint egy multinál, de legyen meg az az elhivatottság, lelkesedés, mint egy egyetemista baráti társaságnál, ezt a kettőt próbáljuk összehangolni”.

Sok befektető keresi őket, „meglepő, hogy mostanra egy olyan üzleti kultúra alakult ki, hogy a társadalmi értékteremtés is számít, nemcsak a haszon”. Céljuk, hogy ahol van vendéglátóhely és maradék, ott legyen Munch is, országosan, majd a régióban is dobbantanának azokon a piacokon, ahol még kevesebb a versenytárs, és más szolgáltatásokkal is bővítenék az appot. 

Ha nem maradnál le a következő adásról, kövesd a Forbes Magyarország Facebook oldalát!

A Forbes Élő 17.30-at a Cofidis támogatja.

Borítókép: Forbes archív/Sebestyén László

 

Oszd meg!

"Én azt a definíciót szeretem, hogy ott kezdődik a big data, ahol az adatmennyiség elkezd problémává válni."