Szabadság, intimitás

Most akkor a koronavírus. Addig sem kell klímaszorongani és a populizmus terjedése, a menekültek áradata miatt aggódni. (Rád nem vonatkozó szorongás igény szerint kihúzható.) A vírus előnye, hogy közelebb van, […]

Bővebben

Sendee: Itt a futárkodás Uberje

Az éttermeket és a futárokat kapcsolja össze a mától indult új magyar szolgáltatás, a Sendee.

A fejlesztés mögött álló startupot Szőke Gergő, az Uber volt marketingvezetője, Blaski Dániel tech fejlesztés-vezető és Polgár ‘Rozmy’ Péter, designer működteti. A vállalkozás induló tőkéjét (több tíz millió forintot), a fejlesztés finanszírozását  fővárosi étteremtulajdonosok adták össze – tudatta a csapat a szerkesztőségünknek küldött közleményben.

A Sendee-t a megrendelők asztali gépükkel vagy laptopjukkal, az autós, motoros és biciklis futárok pedig okostelefonjukkal használhatják. Ehhez elég regisztrálniuk, majd „élesre” állítaniuk az alkalmazást. Amikor egy étterem lead egy házhozszállítási rendelést, a rendszer felajánlja azt a földrajzilag legközelebbi futárnak. A futár azt egy kattintással elfogadhatja, és már mehet is az ételért. A rendszer egy olyan algoritmust alkalmaz, amely optimalizálja a kiszállítást, így a megrendelt étel a lehető leghamarabb jut el a célállomásra. Az alkalmazás profi futárok mellett olyanokat is jövedelemhez segít, akik nem tudnak, vagy nem akarnak főállásban dolgozni, akik mindennél többre értékelik a szabadságot; kreatívok, egyetemisták, fiatal anyukák, 50 év felettiek, kiszabadulni vágyó irodisták.

A Sendee legális és transzparens jövedelemforrást jelent a futárok számára – állítja a csapat. A cég segíti partnereit az összes szükséges adminisztratív intézkedés gördülékeny lebonyolításában.  A Sendee célja, hogy „kifehérítse” a futárpiacot: kizárólag adószámmal rendelkező vállalkozások, egyéni vállalkozók használhatják. Minden fuvar után a magyar számviteli szabályoknak megfelelő számlát állít ki az alkalmazás, így az adóköteles jövedelmek könnyen nyomon követhetők.

A futárok azon túl, hogy teljes mértékben maguk oszthatják be munkaidejüket, a ledolgozott órákat folyamatosan nyomon tudják követni, akár forintban számolva is. Az app segítségével egyértelműen látják, hogy a teljesített megrendelések után mennyi tiszta bevétellel számolhatnak.

A cég elsőre az ételkiszállítást célozza meg, de nem kizárt, hogy később az üzleti területre is átmerészkednek.

 

 

"Könyvelővel, ügyvéddel legyél jóban!"

Simán Kristóf, a Statzup alapítója