Szabadság, intimitás

Most akkor a koronavírus. Addig sem kell klímaszorongani és a populizmus terjedése, a menekültek áradata miatt aggódni. (Rád nem vonatkozó szorongás igény szerint kihúzható.) A vírus előnye, hogy közelebb van, […]

Bővebben

Saját várost épít a Toyota Japánban azért, hogy valódi környezetben tudjon fejleszteni

Az építkezés jövőre indul, ezt az éves amerikai kütyüparádén, a CES-en jelentette be a Toyota vezérigazgatója.

Akio Toyoda beszédében elhangzott, hogy bár mindenféle fejlesztéssel és kutatással foglalkozik a cég, ezek eddig szeparált laborokban kaptak helyet. “Aztán lett egy aha! élményünk, mint Oprah-nak! Mi lenne, ha mindent egy helyen tudnánk tenni, valódi környezetben, biztonságosan?

Arra gondoltunk, hogy építünk egy várost, amiben valódi emberek laknak és biztonságosan tesztelhetjük a technológiáinkat”

Toyoda szerint a Woven városa kétezer lakossal indulhat majd el, és igencsak rendhagyó megoldásokkal kísérleteznek. Például három külön úttest készül majd, egy külön az autóknak (itt már minden autó elektromos lesz), egy a gyalogosoknak és lassan haladó eszközöknek, egy pedig dedikáltan a gyalogosoknak, és mindegyik jellemzője, hogy tele lesz pakolva fákkal, szóval inkább egy séta lesz a parkban a közlekedés, mintsem talpalás a betondzsungelben, de egyébként csináltak róla egy koncepcióvideót is:

A várost Bjarke Ingels tervezte, akinek a nevéhez a Világkereskedelmi Központ új épületén kívül, a Google Szilícium-völgyi és londoni irodái köthetők.

A város kialakítása során előtérbe helyezték azt, hogy ez nem csak egy utopisztikus, karbonsemleges település, hanem egy tesztpálya is, így rengeteg kereszteződésre lehet számítani, ahol az önvezető gépek tanulhatnak. Az épületek felhúzásához a tradicionális japán faillesztést ötvözték a legmodernebb technológiákkal, a város energiaellátását napelemes tetőcserepek is biztosítják.

 

Mehettem volna akárhova a világon, és úgy döntöttem, hogy ide szeretnék jönni, Magyarországot választottam.