Szabadság, intimitás

Most akkor a koronavírus. Addig sem kell klímaszorongani és a populizmus terjedése, a menekültek áradata miatt aggódni. (Rád nem vonatkozó szorongás igény szerint kihúzható.) A vírus előnye, hogy közelebb van, […]

Bővebben

Mate Rimac. Fotó: Sebestyén László

A Porsche beszáll a horvát elektromos autógyártóba, a Rimacba

Mate Rimac elnevezte magáról a világ leggyorsabb elektromos sportautóját. Nincs egy hónapja, hogy fogadta a magyar Forbes újságíróit – már akkor azt mondta, hamarosan bejelentik, ki az új befektető, csak annyit árult el, egy autógyárról van szó. Nem is akárkiről, most kiderült, a Porsche száll be a horvát startupba. 

Mate Rimac hosszú interjút adott a magyar Forbesnak (a beszélgetés a júniusi számban olvasható!)

A harmadik befektetői körben nem más, mint a Volkswagen csoport fejlesztéseinek gerincét szállító Porsche AG döntött úgy, hogy ideje beszállni a szomszédunkban ténykedő elektromos hajtás specialistába. És miután tavaly a Camel Group, Ázsia legnagyobb akkumulátorgyártója szerzett 19 százalékot a Rimacban 30 millió euróért, a németek 10 százalékot kaphattak meg, hogy Mate Rimac továbbra is többségi tulajdonos maradhasson a részvények 52 százalékával.

Hogy pontosan mennyivel szálltak be a németek azt nem tudni, de a második körben 150 millió eurós értékelés mellett tudott tőkét bevonni a cég. Az biztos, hogy ennek a többszörösét érheti most a Rimac.

A horvát Rimac műhelyében. Fotó: Sebestyén László

A horvát Rimac műhelyében. Fotó: Sebestyén László


A Porsche jövőre kezdi gyártani első elektromos autóját, a Taycant, és bár mérnökei keményen dolgoznak rajta, hogy a jövő sportautói benzines Porschékat megszégyenítő teljesítményt nyújtsanak, a Rimac 1914 lóerős második terméke azt mutatja, még az idén hetven éves Porschénak is van mit tanulnia a startuptól. Mate Rimac hét év alatt egy négyszáz fős céget épített a semmiből, ám hosszútávú céljai közt az autógyártás mellett a beszállítói piac prémium felének meghódítása is szerepel. És mivel a Porsche fejlesztéseit a VW Csoport minden luxusmárkája használja, egy ilyen partner végtelen lehetőséget tartogat a cégnek, melyet eddig főleg az Aston Martin, a svéd Koenigsegg és a Jaguar Land Rover technológiai partnereként ismerhettünk.

Hosszas egyeztetés után fogadott minket Horvátországban Mate Rimac. A vele készült interjúnkat a Forbes júniusi számában olvashatjátok öt oldalon. Az interjúból kimaradt részeket hamarosan a Forbes.hu-n is közzétesszük. 

Borítóképen: Mate Rimac. Fotó: Sebestyén László

 

Jó ízlés! Milyen szörnyűséges dolog. Az ízlés a kreativitás gyilkosa.

Pablo Picasso